قدس آنلاین: رئیس دانشگاه فرهگیان کشور گفت: علامه طباطبایی(ره) بهترین الگو برای دانشجویان و اساتید است چرا که به درستی یک دانشجو و معلم بوده اند و هر چه آموختند را در بطن خود ذخیره کرده اند.

علامه طباطبایی(ره) بهترین الگو برای دانشجویان و اساتید است

به گزارش قدس آنلاین، محمود مهرمحمدی در یادواره علامه طباطبایی(ره) گفت: این یادواره پس از جشنواره ملی دانشجویی و به عنوان یک ابتکار برگزار می شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: به عنوان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاهی حساس و زیر بنای تربیت معلم با ادامه دادن جشنواره و پیوند آن با این یادواره پیامی منتقل می کنیم؛ جشنواره یک مقدمه برای سلوک اجتماعی و قرآنی است و علامه طباطبایی نماد برجسته این سلوک است.

مهرمحمدی تصریح کرد: علامه طباطبایی(ره) بهترین الگو برای دانشجویان و اساتید است چرا که به درستی یک دانشجو و معلم بوده اند و هر چه آموختند را در بطن خود ذخیره کرده اند.

وی با بیان اینکه جشنواره ها می توانند مقدماتی فراهم کنند تا فرد توجه بیشتری نسبت به معانی قرآن به عنوان  معجزه الهی داشته باشد، عنوان کرد: معلمان باید دارای چنین خصلتی باشند تا آینده جامعه از رسوخ حکمت ها تکمیل شود.

حجت الاسلام مهدی روحی در ادامه این مراسم اظهار کرد: علامه طباطبایی(ره) عالمی برجسته بود که برای همه اساتید و معلمان یک الگو است.

این کارشناس قرآنی با بیان اینکه تاکنون هیچ نوشته فقهی از علامه طباطبایی منتشر نشده است، گفت: از زندگی این انسان ناگفته های بسیاری وجود دارد که تا سالیان متمادی می توانیم از شخصیت ایشان بهره گیریم

وی ادامه داد: تفسیر علامه طباطبایی یک تفسیر نمونه است چراکه منسجم و با تمام معارف موجود است

رهرا طباطبایی، فرزند علامه طباطبایی(ره)در ادامه این مراسم با بیان اینکه احترام علامه طباطبایی نسبت به خانم ها بسیار عجیب بود، عنوان کرد: علامه معتقد بودند که زندگی و خانه متعلق به بانوان است.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی نسبت به سادات احترام ویژه ای داشتند، عنوان کرد: علامه طباطبایی هیچگاه عصبانی نمی شدند و همواره از ابراز خشم خودداری می کردند.

علی بهجت پور، مدرس حوزه و دانشگاه در پایان مراسم یادواره علامه طباطبایی گفت: علامه شخصیتی قرآنی دارد که جامع علوم مختلف و توانای کم نظیری در رشته های علوم اسلامی و قرآنی بوده است

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی می توانست فقیهی بزرگ و برجسته شود، اظهار کرد: با وجود اینکه علامه می توانست در مباحث مختلف شکوفایی خود را نشان دهد بخش تفسیر و فلسفه را انتخاب کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: علامه در شرایطی تفسیر را شروع مرد که جهان با دین در حال ستیز بود و جریان های مختلفی مانند اشعری، سلفی و.... تلاش می کردند تا دیدگاه های خود را به قرآن نسبت دهند.

وی ادامه داد: در این شرایط قرآن تبدیل به کتابی برای تبیین اندیشه های غلط شده بود و روشنفکران فراوانی تلاش کردند تا برای نشان دادن ظرفیت های علمی قرآن، علوم مختلف را با قرآن تطبیق دهند

بهجت پور نقش ویژه علامه را ایجاد انسجام ذهنی در خصوص قرآن دانست و گفت: دغدغه علامه طباطبایی در زمینه تفسیر قرآن قطع به یقین در مقدمه طولانی تفسیر این عالم شرح داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.