یزد - فرماندار یزد گفت: آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش است و ازاین‌رو می‌طلبد تا با ایجاد جاذبه مناسب برای تمام افراد به‌ویژه جوانان و نوجوانان، آن‌ها را به سمت ورزش و تفریحات سالم سوق دهیم.

نبود تفریحات سالم آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد

به گزارش قدس آنلاین  ، مصطفی سالاری امروز در نشست هم‌اندیشی روسا و دبیران هیئت‌های ورزشی شهرستان بابیان اینکه کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب افراد اهمیت ورزش را در بازه زمانی فعلی دوچندان کرده است با اشاره به‌ضرورت ترویج ورزش در مدارس افزود: یکی از روش‌هایی که می‌تواند در شناخت استعدادهای ورزشی جوانان و نوجوانان مفید باشد جدی گرفتن بحث ورزش در مدارس است که خوشبختانه تا حد قابل قبولی محقق شده است.

وی بابیان اینکه شهرستان یزد نیازمند افزایش سرانه فضای ورزشی است تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان ۲۷ سانتیمتر مربع است که با توجه به امکانات و فضاهای ورزشی ادارات و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بخش خصوصی، این عدد تا دو برابر افزایش می‌یابد.

فرماندارخاطرنشان ساخت: ضرورت دارد از ظرفیت‌های ورزشی موجود در ادارات شهرستان استفاده حداکثری شود و این امر با هماهنگی‌ها لازم بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان امکان‌پذیر است.

تشکیل شورای عالی ورزشی شهرستان یزد

وی در بخش دیگری از سخنانش از راه‌اندازی شورای عالی ورزش شهرستان یزد خبر داد و افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها و قوانینی که وجود دارد به‌زودی شورای عالی ورزش متشکل از دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل و تصمیمات لازم برای بهبود وضعیت ورزش شهرستان در این شورا با همفکری و مشورت اتخاذ شود.

سالاری بابیان اینکه سعی در بهبود اعتبارات ورزشی شهرستان داشته‌ایم، ابراز امیدواری کرد با پیگیری مسئولان اداره ورزش و جوانان شهرستان نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام شود.

این مسئول با اشاره به اینکه هیئت‌های ورزشی جذب اعتبار را به دریافت بودجه از دولت محدود نکنند؛ افزود: جذب سایر منابع ازجمله حامیان و خیرین ورزشی می‌تواند تا حد قابل‌توجهی مشکل اعتباری را در هیئت‌های ورزشی حل‌وفصل کند.

فرماندار یزد در ادامه به نقش رسانه‌ها در بحث ورزش اشاره کرد و عنوان داشت: با توجه به تأثیرگذاری نقش مهم رسانه‌ها، استفاده از نظرات کارشناسان این بخش و همچنین مشارکت گرفتن از آنان می‌تواند در موفقیت بیش‌ازپیش فرهنگ‌سازی لازم برای ورزش مؤثر واقع شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان یزد در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر دوری از حواشی در ورزش گفت: برنامه‌ریزان ورزش شهرستان اقدامات خود را در آرامش کامل به‌پیش ببرند و از ورود به مسائل حاشیه‌ای که سبب دوری از هدف اصلی که همان ارتقا و فرهنگ‌سازی در حوزه ورزش است پرهیز کنیم.

در این جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد در سخنانی به ارائه گزارشی پیرامون طرح رتبه‌بندی هیئت‌های ورزشی شهرستان پرداخت و افزود: در شهرستان یزد بیش از ۳۳ هیئت ورزشی فعال داریم که از این تعداد ۱۰ هیئت ورزشی در سطح عالی و مابقی در رده متوسط، ضعیف و تازه تأسیس قرارگرفته‌اند.

ابوالفضل فتح‌آبادی خواستار همکاری و توجه بیش‌ازپیش سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان به امر ورزش شد و تأکید کرد: طبق قانون ادارات دولتی می‌توانند بخشی از بودجه خود را در امر ورزش صرف کنند که امیدواریم با حمایت فرماندار شهرستان این امر محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.