یک مرجع تقلید کشور عراق گفت: امروز حتی غربی‌ها نسبت به حجم رسانه‌های مقاومت و کشورهای اسلامی شگفت‌زده شده‌اند و چنین موضوعی را باور ندارند.

غربی‌ها نسبت به حجم رسانه‌های مقاومت شگفت‌زده‌اند

به گزارش«قدس آنلاین» به نقل ازخبرگزاری فارس، آیت‌الله شیخ محمد یعقوبی از مراجع تقلید کشور عراق در دیدار با هیأت رسانه‌ای خبرگزاری فارس در عراق در ایام اربعین سالار حسینی(ع) با اشاره به آیه «و نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ» گفت: بر اساس این آیه شریفه مستضعفان، جانشین خداوند در روی زمین هستند و حضرت رسول (ص) هنگام رحلتشان و زمانی که محتضر بودند خانواده خویش را جمع کرد و خطاب به آنها فرمودند که شما بعد از من در روی زمین مستضعف خواهید شد.

وی اظهار داشت: اشاره حضرت رسول (ص) به «مستضعف» این بود که شما بعد از من مصائب، ‌ مشقت‌ها و آوارگی‌های زیادی را خواهید کشید.

این مرجع تقلید عراق تصریح کرد: البته واژه «مستضعف»، یک تعبیر خوش‌بینانه‌ای هم دارد که اشاره می‌کند به آیه‌ای که می‌فرماید: «و نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ»؛ خداوند در این آیه می‌فرماید ما می‌خواهیم بر کسانی که ایمان آوردند منت گذاریم و آنها را در زمین، جانشین و وارث خویش قرار دهیم. از این رو اشاره حضرت رسول (ص) هم این است که بعد از من مسلمانان وارث زمین خواهند شد.  

آیت‌الله یعقوبی با بیان جایگاه و اهمیت رسانه‌ها در انعکاس اخبار گوناگون، ابراز داشت: هر کدام از رسانه‌ها در شرایط کنونی منطقه، نقش مهمی در تبیین مفاهیم حسینی و زیارت اربعین دارند و گفتمان اربعین باید به گفتمان جهانی تبدیل شود.

وی با تأکید بر توازن محور مقاومت در رویارویی با رسانه‌های غربی، خاطرنشان کرد: امروز حتی غربی‌ها نسبت به حجم رسانه‌های مقاومت و کشورهای اسلامی شگفت‌زده شده‌اند و چنین موضوعی را باور ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.