تبریز- نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برخی به نان شب محتاجند ولی عده‌ای درآمد غیرقانونی نجومی دارند، تصریح کرد: با این اقدام آبروی دین و نظام را زیرسؤال بردند

 برخی به نان شب محتاجند ولی عده‌ای درآمد نجومی دارند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر سه شنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان‌شرقی همواره به‌عنوان شهر اولین‌ها در کشور مطرح بوده است، اظهار داشت: باید امروز به‌جای ساز و آواز؛ در موضوعات قرآنی و موضوعات فرهنگی به‌عنوان شهر اولین‌ها مطرح شویم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰۰ هیئت حسینی(ع) در تبریز در حال فعالیت هستند، افزود: به‌جای افزایش هیئات باید بر کیفیت و غنای محتوایی آنها بیفزاییم. همچنین باید از خرافات دوری کرد؛ ما اهل منطق هستیم و باید این موضوع را در مراسمات خود به منصه ظهور در آوریم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با ابراز اینکه قمه‌زنی و عزاداری با خرافات، ترویج شده توسط تشیع لندنی است، گفت: با شعارها و نوحه‌های بامحتوا، روح اباعبدالله الحسین(ع) بیشتر رضایت خواهد داشت.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه علاقه مردم آذربایجان به‌ویژه تبریز به اهل بیت(ع) در کشور و حتی دنیا زبانزد است، ابراز داشت: باید این موضوع در زمینه قرآن هم برجسته شود که تربیت حافظان و قاریان نوجوان و جوان در استان و موفقیت آنها در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به‌خوبی در حال اجراست و باید تقویت شود.

آیت‌الله شبستری توجه به مفاهیم قرآن، نهج البلاغه وغیره را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این اقدامات می‌تواند در برابر تهاجمات فرهنگی جوانان ما را مصون کند و باید بیش از پیش به این موضوع توجه کرد.

وی با بیان اینکه انس دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان هم برای خود آنها مفید است و هم برای خانواده‌ها بسیار مؤثر خواهد بود، افزود: در مدارس در زمینه قرآن و عترت و کتابخوانی پیشرفت‌های خوبی صورت گرفت و اگر سایر سازمان‌ها بتوانند توصیه‌های بنده را مانند آموزش و پرورش پیاده کنند، امید بهتر شدن وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان در خدمت به انقلاب اسلامی را داریم چراکه دانش آموزان و طلاب و دانشجویان انقلابی هستند و باید انقلابی بمانند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در ادامه با اظهار اینکه در آخرالزمان افرادی می‌آیند که به‌جای خداپرستی به پول‌پرستی می‌پردازند، ابراز داشت: پیگیری حقوق‌های نجومی به جایی نرسید و پی‌درپی آمار را کم و زیاد می‌کنند.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه برخی به نان شب محتاجند ولی عده‌ای درآمد غیرقانونی نجومی دارند، تصریح کرد: با این اقدام آبروی دین و نظام را زیرسؤال بردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.