عضو هیأت علمی دانشگاه وین با بیان اینکه بستر خوبی برای تولید مواد اولیه نداریم و آلودگی خاک و آب در تولید مواد غذایی تأثیرگذار است، گفت: آلودگی همه جا را فرا گرفته است و ممکن است صنایع غذایی کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

فراگیری آلودگی آب و خاک در کشور/ ضرورت بالا بردن آموزش تغذیه سالم

 امروزه آب و غذا دو مقوله مهم در زندگی بشر است و حیات، بدون وجود این دو اصل اساسی امکان‌پذیر نیست.

*توجه به سلامت آب و امنیت غذایی

در عصری که همه آن را عصر تکنولوژی و پیشرفت می‌نامند، سلامت آب و امنیت غذایی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود با استفاده از علم، راهکارهایی برای تضمین بیشتر آن ارائه دهند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تاریخ‌دانان، جنگ جهانی بعدی که اکثر کشورهای جهان را درگیر خود می‌کند بر سر آب و غذا است چرا که تأمین یک غذای سالم و حفظ منابع آبی کار ساده‌ای نیست و نیازمند برنامه‌ریزی و مدریت صحیح در استفاده از آن است.

*نقش آموزش در بالابردن فرهنگ و سطح سواد تغذیه‌ای جامعه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، آموزش، نقش مهمی در صرفه‌جویی و یا داشتن یک برنامه غذایی مناسب در بین خانواده‌ها دارد چرا که یکی از عوامل اصلی در نامناسب بودن سبد غذایی هر خانوار، توزیع نامناسب آن بین اعضاء خانواده، نشناختن گروه‌های غذایی و نیاز بدن به هر کدام از گروه‌ها و در اولویت قرار دادن بعضی از آنها است و نقش‌آموزش در بالابردن فرهنگ و سطح سواد تغذیه‌ای جامعه بسیار ارزشمند خواهد بود.

پروفسورعطاالله قبادیان در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه صنایع غذایی که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی، واقع در قائم‌شهر در حال برگزاری است به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: تغذیه همواره جزئی از زندگی بشر بود و با سلامت و بهداشت جامعه رابطه مستقیم دارد.

*غذای سالم یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه دستیابی به سلامت جسم است

وی اظهار کرد: از دیدگاه من صنایع غذایی جایگاه ویژه‌ای دارد و برای تولید یک محصول سالم و پاکیزه باید زنجیره غذایی از مرحله مواد اولیه تا تولید محصول نهایی با نظارت و دقت کافی رعایت شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه وین با بیان اینکه غذای سالم یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه دستیابی به سلامت جسم است و وقتی جسم در سلامت کامل به‌سر ببرد مطمئناً فرد از نظر روحی هم سلامت خواهد بود، افزود:  مراحل تهیه غذا همانند یک زنجیره است و اگر به هر دلیلی در یکی از این مراحل مشکلی پیش آید دیگر مراحل هم تحت‌تأثیر قرار خواهند گرفت و در نتیجه غذای سالمی نخواهیم داشت.

*بستر خوبی برای تولید مواد اولیه نداریم

قبادیان تصریح کرد: غذایی از ایمنی و امنیت کامل بهرمند است که خاصیت طبیعی خود را حفظ کرده و به‌صورت ارگانیگ تولید شود و مواد مغذی و مفید موجود در آنها حذف نشود.

عضو نخبگان علمی کشور آلمان به آلودگی بستر تولید در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه بستر خوبی برای تولید مواد اولیه نداریم و آلودگی خاک و آب در تولید مواد غذایی تأثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: تولید مواد اولیه صنایع غذایی با تولید مواد اولیه در بخش‌های مختلف متفاوت است و باید در تأمین امنیت غذایی بیشتر از سایر حوزه‌ها تلاش کرد.

قبادیان با بیان اینکه باید به نظام سیاسی کشور نشان دهیم که آلودگی همه جا را فرا گرفته است و ممکن است صنایع غذایی کشور را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند مردم را با محصولات سلامت‌محور در جامعه آشنا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.