مدافعان قهرمانی رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران و انگلیس روزهای خوبی را سپری نمی کنند و عجیب اینکه حالا در نتیجه نگرفتن کاملا هماهنگ یکدیگر پیش می روند.

هماهنگی دوباره مدافعان قهرمانی لیگ برتر و جزیره/ بر سر هر دو لستر چه آمده است؟

به گزارش قدس آنلاین، فصل گذشته اتفاق عجیبی در فوتبال ایران و انگلیس رخ داد. تیم لستر سیتی با هدایت کلودیو رانیری هفته به هفته برد و امتیاز جمع کرد تا در نهایت جام قهرمانی را بالای سر خود برد. اتفاقی کاملا تاریخی در لیگ جزیره.

همزمان در ایران، تیم استقلال خوزستان با هدایت عبدالله ویسی شرایطی مشابه را پیمود. او هم مثل رانیری تنها به بازی پیش روی فکر کرد. صحبتی از قهرمانی نبود ولی آبی ها هفته به هفته نتایج شگفت آوری کسب کردند و عاقبت قهرمان لیگ برتر ایران شدند.

از نیمه های دور رفت هر دو لیگ بود که مقایسه این دو تیم آغاز شد. این تشابه حتی به خط حمله هم کشیده شد و زوج خط حمله آبی پوشان خوزستانی با جیمی واردی و ریاض محرز مقایسه شدند. کار به جایی رسید که دیگر همگان استقلال خوزستان را لستر سیتی ایران نامیدند.

بازی ها به اوج حساسیت رسیده بود و مدعیان قهرمانی مشخص شده بودند. آنگاه بود که ویسی هم اعتراف کرد تیمش را با همان انگیزه لستر سیتی به میدان می فرستد. او بازیکنانش را مجاب کرده بود که بازی های لستر سیتی را تماشا کنند و از آنها الگو برداری کنند. روشی که سرانجام نتیجه داد و این تیم قهرمانی لیگ برتر ایران را جشن گرفت.

حالا در این فصل شرایط کاملا عوض شده است. لستر سیتی بعنوان مدافع قهرمانی لیگ برتر انگلیس و استقلال صنعتی هم مدافع قهرمانی لیگ ایران پای به عرصه مسابقات گذاشته اند و این بار دیگر اوضاع بر وفق مراد آنها نیست.

در آخرین بازی که استقلال صنعتی در لیگ برتر ایران برگزار کرده است برابر گسترش فولاد تبریز ۲ بر یک نتیجه را واگذار کرد. لستر سیتی هم روز شنبه در خانه استوک سیتی به طرزی معجزه وار یک تساوی بدست آورد. این نتایج در ادامه روند نامناسب هر دو تیم در این فصل صورت گرفته است.

کار به جایی رسیده که کارشناسان فوتبال جزیره از احتمال سقوط تیم لستر سیتی سخن به میان می آورند و در لیگ کشورمان نیز مشکلات آبی های خوزستان تمامی ندارد.

تیم لستر سیتی از ۱۷ بازی فصل خود تنها ۴ برد کسب کرده است. ۵ تساوی و ۸ باخت نیز در کارنامه شاگردان رانیری به چشم می آید. این تیم ۲۳ گل زده و ۲۹ گل هم دریافت کرده است تا تفاضل گل ۶- پیش روی مدافع قهرمانی لیگ جزیره قرار گیرد.

تیم استقلال صنعتی نیز از ۱۴ بازی که انجام داده تنها ۳ برد بدست آورده و در عوض ۶ تساوی و ۵ شکست هم در کارنامه این تیم ثبت شده است. این تیم ۱۷ گل زده و ۱۹ گل دریافت کرده تا تفاضل گل ۲- برای این تیم به ثبت برسد.

دور رفت هر دو لیگ رو به اتمام است و درست مثل سال قبل هر دو تیم آبی پوش هماهنگ با یکدیگر پیش می روند. البته هماهنگی آنها کام هوادارانشان را شرین نمی کند چرا که این بار با نتایج منفی در حرکت هستند و باید دید این روند لستر سیتی انگلیس و ایران تا کجا پیش خواهد رفت و چه سرانجامی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.