شهرکرد- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از تصویربرداری و ثبت یک گونه جانوری در این استان برای اولین بار خبرداد.

گونه گربه سان سیاه گوش برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، شهرام احمدی فارسانی ظهر یکشنبه با اشاره به تنوع زیستی غنی استان گفت: از یک گونه جانوری مربوط به خانواده گربه سانان با نام فارسی "سیاه گوش" و نام علمی Lynx Lynx برای اولین بار تصویر برداری شد.

وی مکان ثبت و تصویربرداری از این گونه را منطقه حفاظت شده شیدا عنوان کرد و اظهار داشت: در مشاهده، این گربه‌سان گاهی با پلنگ اشتباه گرفته می‌شود.

احمدی فارسانی تصریح کرد: روئیت و ثبت این گونه به دلیل مخفی‌کار بودن و ساعات فعالیتش بسیار مشکل است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: سیاه گوش قادر است حیواناتی با جثه سه تا چهاربرابر بزرگتر از خودش را به مدت چند روز تعقیب و در فرصتی مناسب شکار کند.

 وی وضعیت حفاظتی این گونه را بر اساس قوانین شکار و صید جزو "گونه‌های حمایت شده" و براساس سایتیس (CITES) جزو گونه‌های درمعرض نابودی مطرح کرد و اظهار داشت: قبلاً گزارش ها درمورد وجود این گونه در استان تایید نشده و مشکوک بود، ولی از این پس با قطعیت می‌توان از وجودش در استان سخن گفت.

احمدی افزود: از آنجایی که این گونه معمولاً به مناطقی که شرایط مساعدتری برایش فراهم باشد مهاجرت می‌کند، باتوجه به بهبود وضعیت در منطقه حفاظت شده شیدا، این احتمال وجود دارد که این گونه طی سالیان اخیر به این محل مهاجرت کرده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.