فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق گفت که پاکسازی رقه و موصل از داعش و پایگاه های آن دو سال به طول خواهد انجامید.

فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی :پاکسازی موصل و رقه از داعش دو سال طول می کشد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری شبستان؛ فرمانده آمریکایی در عراق گفت که دو سال دیگر با کار سخت طول خواهد کشید تا پایگاه های داعش در موصل و رقه پاکسازی شود و تروریست هایی که تلاش می کنند به مناطقی در میان عراق و سوریه فرار کنند کشته و یا دستگیر شوند.

«استفان تاون سند» در گفتگو با دیلی بیست در بغداد افزود:عملیات کنونی اگرچه به آرامی صورت می گیرد اما در حال انجام است و می تواند به نتیجه برسد.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا میزبان وزرای اتئلاف جهانی مقابله با گروه تروریستی داعش در پایگاه مشترک اندروس در مریلند است.

در همین راستا کارتر به دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا دستور داده است که مشارکت فعال این کشور در اقدامات و عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش را حفظ کند.

هنگامی که عملیات موصل در ماه اکتبر آغاز شد، بعضی از مقامات عراقی گفتند که امیدوارند این شهر تا پایان سال جاری از حضور داعش تخلیه شود.

این در حالی است که گروه های محافظه کار تر اعلام کردند که ممکن است جنگ خیابان به خیابان حداقل سه یا چهار ماه طول بکشد.

مقامات آمریکایی سال گذشته ارزیابی کردند که جنگ برای پاکسازی داعش حدودا سه سال به طول خواهد انجامید.

با این وجود، تاون سند از ارائه یک جدول زمانی دقیق در خصوص مقابله با داعش امتناع کرد.

نیروهای عراقی به رغم اینکه به رسانه ها اطمینان داده اند که حمله به موصل متوقف نخواهد شد مجبور شدند هفته گذشته به طور موقت دست از جنگ بردارند.

 تاون سند میزان قربانی های جنگ در موصل را ۳۰ درصد اعلام کرده است.

وی خاطر نشان کرد که جنگ باید به آرامی صورت بگیرد زیرا مردم نیاز به استراحت دارند. آنها نیاز دارند به اینکه استراحت کنند. آنها باید چگونگی پیشرفت شرایط را ارزیابی کنند و ما  هم همینطور.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.