کرج-شهرستان فردیس با جمعیت ۶۰۰ هزار نفر در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد اما با وجود در برگیری این جمعیت مشکلات بسیاری را بر دوش می کشد.

زیر ساخت های فردیس نیاز به ساخت و ساز دارد

قدس آنلاین: نبود حریم مشخص و تداخل شهری با محمدشهر کرج ،شهرستان های ملارد،قدس و شهریار از توابع استان تهران، کمبود سرانه درمانی، ترافیک ورودی، ساخت و ساز های غیر مجاز، الودگی صنعتی و کمبود امکانات حمل و نقل شهری تنها بخشی از کمبود هایی است که در این شهرستان خودنمایی می کند.

فردیس تخت بیمارستانی ندارد

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی بیان می کند: توسعه سرانه های درمانی نه تنها در فردیس بلکه در البرز از نیاز های مهم و دارای اولویت است.

محمد جواد کولیوند با اشاره به اینکه درسال ۹۳ ردیف بودجه بیمارستان فردیس استان البرزحذف شده بود و کمالشهر نیز ازکمبود مراکز درمانی رنج می برد لذا این مهم مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه می دهد: امروز با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شد تا اعتبارات لازم دراین زمینه از دو محل بخش خصوصی و هیات دولت در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود که تلاش های ویژه ای آغاز شده است.

کولیوند اظهار می کند: ارتقای سرانه‌های درمان در این استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که هم‌اکنون کمبود سرانه‌های درمانی و بیمارستانی سبب بروز برخی از مشکلات برای مردم شده است.

وی با اشاره به این موضوع که اعتبارات دولتی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم در بخش درمان باشد. یادآور می شود: شهرستان فردیس با ۵۵۰ هزار جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی ندارد و با توجه به هزینه‌های بالا برای ساخت بیمارستان و همچنین تخصیصص نیافتن بودجه دولتی ساخت بیمارستان در این شهرستان متوقف شده است.

کمبود کتابخانه

سرپرست فرمانداری فردیس با بیان اینکه در این شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر هفت دهم متر مربع فضای کتابخانه ای وجود دارد بیان می کند: باید تلاش شود تا این سرانه به استاندارد استانی برسد از سال ۷۵ به بعد کتابخانه ای در فردیس ساخته نشده است.

حمید احدی می افزاید: سهم نیم درصد کتابخانه به حساب اداره کل کتابخانه های استان از سوی شهرداری کرج واریز می شود و اگر شهرداری فردیس مستقل شود نیم درصد درآمد شهرداری کرج به انجمن کتابخانه های این شهرستان واریز خواهد شد.

وی ادامه می دهد: در شهرک نازفردیس مکان فرهنگی وجود دارد که شهرک ساز آن را به هیات مدیره شهرک تحویل نمی دهد تا از آن به عنوان کتابخانه برای این شهرک استفاده شود در حال پیگیری و تحویل این مکان فرهنگی هستیم.

حریم شهری

سرپرست فرمانداری فردیس مشخص نبودن حریم و تداخل شهری با محمدشهر کرج ،شهرستان های ملارد،قدس و شهریار از توابع استان تهران را یکی از مشکلات این شهرستان نوپا عنوان می کند.

حمید احدی ادامه می دهد: ۷۰ واحد صنعتی در ناحیه صنعتی داشلیجه مشکین دشت فعال است که تداخل مرزی با همجواری محمدشهر کرج مشکلات خدمات رسانی را از جمله عدم روشنایی،جدول،آسفالت و ...برای صاحبان صنایع به وجود آورده است.

احدی افزود: روگذر ریل شیخ آباد مرز بین شهرستانهای کرج و فردیس است و سالها قبل از سوی شورای اسلامی شهر کرج مبنی بر ایجاد تقاطع مصوب شده همچنان این مصوبه اجرا نشده و مشکلات ترافیکی را به وجود اورده است.

وی ادامه داد: روگذر شیخ آباد مشکین دشت یکی از گلوگاههای ورودی به شهرستان فردیس و خروجی به کرج است هر چه زودتر مسولان شهری نسبت به احداث تقاطع اقدام کنند.

فردیس و بحران

سرپرست فرمانداری فردیس با اشاره به نامناسب بودن سوله های بحران گفت: ظرفیت سوله های فردیس متناسب با جمعیت این شهرستان نیست.

وی اظهار داشت: ۸۰ درصد ساخت وسازهای غیر مجاز در منطقه ۱۰ کرج صورت می گیرد و بعضی از این بناها زیر دکل های فشار قوی برق ساخته شده است.
احدی گفت: شهرداری نباید به کسی اجازه دهد زیر دکل برق فشار قوی خانه بسازد.

وی بیان داشت: بحران فقط برای فصل سرما و برودت هوا نیست بلکه یک مشکل جدی برای شهرستان فردیس است اگر اتفاقی در این شهرستان بیفتد یا انفجارگازی رخ بدهد برای امدادرسانی در آن نقطه با مشکل مواجه می شویم.

فردیس در انتظار تدبیر

معاون برنامه ریزی،اداری ومالی فرمانداری فردیس نیز می گوید ۱۳ درخواست مردم و مسئولان این شهرستان نوپا در سفر رییس جمهوری ارائه شد که امید می رود به خواسته جامعه عمل پوشانده شود.

محمدمجرد ارتقای طرح بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی به ۵۲۰ تختخواب فردیس، کاهش مصرف آب تبدیل نیروگاه منتظر قائم به نیروگاه سیکل ترکیبی ،احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری، جابجایی انبار نفت به اشتهارد را ازجمله این درخواست ها عنوان می کند.

وی اظهار داشت: ادامه بزرگراه شهید همت جنوبی برای کاهش ترافیک،اعتبار برای تملک اراضی درمسیراتوبان همت،انتقال پرونده های مالیاتی فعالان اقتصادی از تهران به البرز،احداث دانشگاه فرهنگیان،احداث شهرک اداری ، پرداخت مالیات مپنا به فرمانداری،تخصیص اعتبار برای مستقل شدن شورای شهر و شهرداری،رفع زیرساخت هاو مشکلات شهری ،اعتبار برای اجرایی شدن خط بی آر تی و خط ۲ مترو از دیگر درخواست های این شهرستان است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.