به گزارش قدس آنلاین، سردار محمد شرفی ظهر پنجشنبه در همایش سالیانه روؤسای کلانتریها و پاسگاههای انتظامی استان همدان اظهار داشت: تلاش داریم تمام پاسگاهها و کلانتریهای کشور را مجهز به سیستم شبکه کنیم تا هم به روزرسانی اطلاعات و هم ارائه عملکرد این حوزه به نحو مطلوب صورت گیرد.
وی با بیان اینکه اقدام علیه اموال مردم و نزاع فردی و دسته جمعی بیشترین جرائم به وقوع پیوسته امسال بودهاند، گفت: میزان مراجعه مردم به کلانتریها در ۹ ماهه امسال تقریباً ۱۴ میلیون نفر بوده که برای همه آنها پرونده تشکیل نشده و به دلیل افزایش مراجعات به کلانتریها سامانه پیامکی طراحی شده که انتظار میرود روند پیگیریها با پیامک انجام شده و روند مراجعات کاهش یابد.
شرفی اضافه کرد: در راستای لزوم حفظ کرامات انسانی و برخورد مناسب با مراجعهکنندگان طرحی را به نام «مدیریت کیفیت در کلانتری و پاسگاهها» راهاندازی کردهایم که به چهار مولفه خوشایندسازی محیط کلانتری، اصلاح روندها و فرآیندهای انجام کار، استانداردسازی و تعالی رفتار و خلاقیت میپردازد و تاکنون در محیط کلانتریها ۷۰ درصد خوشایندسازی انجام شده است.
وی با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر کارکنان کلانتری هدف در راستای افزایش مهارتهای شغلی را به تهران آورده و آموزش دادیم، افزود: در تعالی رفتار کارکنان اقدامات مهمی انجام گرفته اما ابتر مانده است و تلاش میکنیم بیش از ۱۲ هزار نفر از کارکنان کلانتری و پاسگاهها را در دورههای استانداردسازی و تعالی رفتار مشارکت دهیم.
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با اشاره به کاهش ۶۸ درصدی سرقت مسلحانه در استان همدان بیان کرد: جرایم خشن در استان همدان نسبت به میانگین کشوری بسیار کاهش داشته است و با وجود اینکه نزاع فردی و جمعی در استان همدان از فراوانی بالایی برخوردار است اما تلاش شده با برگزاری جلسات آموزشی برای مردم در این زمینه کاهش ایجاد شود.
نظر شما