انتخابات

دبیر ششمین جشنواره بازی های رایانه ای گفت: تاکنون ۱۱۸ اثر، شامل بازی و بازی ‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

ارسال ۱۱۸ اثر به جشنواره بازی های رایانه ای

به گزارش «قدس آنلاین»،  متین ایزدی استقبال بازی سازان را در جشنواره امسال، خیلی خوب و گسترده ارزیابی کرد و افزود: مهلت ارائه آثار، ۱۵ دی ماه اعلام شده بود که به دلیل استقبال بازی سازان، این مهلت تا ۲۰ دی ماه تمدید شد.  
ایزدی با اشاره به اینکه طی پنج دوره گذشته جشنواره ۵۴۱ بازی رایانه ای به دبیرخانه ارسال شد این نکته را هم خاطرنشان کرد که بیشترین آثار ارسالی به سال گذشته با ۱۲۷ بازی مربوط است اما پیش بینی می شود امسال این آثار از ۱۳۰ بازی بگذرد.
وی اضافه کرد: در این دوره ۱.۶ عنوان بازی هر روز در دبیرخادنه جشنواره ثبت شده است؛ به عبارت دیگر روزانه یک یا ۲ بازی جدید برای جشنواره ارسال می شود و امسال با ثبت نام الکترونیکی شاهد روند رو به رشد خوبی بودیم چون بازی سازان شهرستانی نیز به سادگی می توانستند آثار خود را ارسال کنند.  
ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر بازی های ارسال شده بازی های موبایلی است، افزود: رفتار صنعت بازی از سال ۹۴ تغییر کرده است در طول جشنواره همیشه تعداد بازی های پی سی (رایانه خانگی)، بیشتر بود. این موضوع نشان می دهد که صنعت بازی به سمت بازی های موبایلی تمایل دارد چرا که حلقه های بازار و اقتصادی بازی های موبایلی کامل تراست.
وی ادامه داد: همچنین پلتفرم (زیر ساخت) بازی های موبایلی عامه پسند تر و در دسترس تر است و همین عوامل باعث شده است تا بازی سازان رو به بازی های موبایلی آورند.
دبیر ششمین جشنواره بازی های رایانه ای با اشاره به داوری آثار افزود: پژوهش آثار پس از پایان مهلت ارائه آثار یعنی ۲۰ دی ماه در یک فرایند ۱۰ روز کاری، ژانر بندی می شود، ۲۵ دی تا یکم اسفند مقوله داوری (ترکیبی از داوران خارجی و ایرانی) را خواهیم داشت و پنجم اسفند ماه اختتامیه در برج میلاد برگزار می شود.
جشنواره بازی‌ های رایانه ‌ای تهران به طور سالانه با هدف ارتقای صنعت بازی ‌سازی کشور برگزار می ‌شود. امسال در ششمین دوره و برای اولین بار بخش جایزه بازی ‌های فرهنگی نیز به آن افزوده شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.