به گزارش «قدس آنلاین»، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمد کارت، مستندساز، سینمای کوتاه را دارای جایگاه مستقل دانست و در این رابطه گفت: روند رو به رشدی در این چند سال اخیر در تولید فیلمهای کوتاه و افزایش فیلمسازان تجربی داشتهایم ولی باید گفت همچنان از نبود یک سینمای مستقل که بتواند مکانی برای گردهمایی مخاطبان و فیلمسازان باشد، رنج میبریم.
وی ادامه داد: در کشور ما فیلم کوتاه فقط محدود به برگزاری چند جشنواره شده است و در این زمینه چون از نظر اقتصادی خیلی در شرایط مطلوبی نیستیم، فیلمسازان خیلی در این فضا نمی مانند و بعد از مدتی به سراغ ساخت فیلم بلند میروند.
کارگردان مستند «آوانتاژ»، حضور اسپانسر در ساخت فیلمهای کوتاه را یکی از راههای ابقای این فیلمسازی دانست و گفت: جشنواره علاوه بر نمایش آثار فیلمسازان باید سعی کند تا با مهیا کردن حضور شرکتهای فروش فیلم در ایام جشنواره باعث شود تا این حلقه مفقوده میان فیلمساز و پخش کننده فراهم شود تا اقتصاد این حوزه رونق بگیرد.
کارت تصریح کرد: رسیدن به این مرحله سخت است و نیاز به کار تیمی و حضور بازاریابان با استعداد که هم در اقتصاد و هم در زمینه سینما حرفی برای گفتن دارند را می طلبد.
کارگردان مستند «خون مردگی» فیلمهایی در مدیوم ۱۰۰ ثانیه را نیاز امروز جامعه شهری خواند و اظهار داشت: نقطه قوت این جشنواره این است که شرایط کاری آسانتری را برای فیلمسازان فراهم کرده و می بینیم که به واسطه این جشنواره پای خیلی از جوانها به دنیای فیلم سازی باز شده است.
کارت برگزاری جشنواره را یک کار سالانه دانست که نیاز به استمرار دارد و در این خصوص عنوان کرد: در ایران جشنوارههای مهمی مثل فیلم کوتاه تهران و سینما حقیقت و فیلم ۱۰۰ داریم که در طول سال فعالیت میکنند، حمایت می کنند و آثار خود را برای مخاطبان به نمایش می گذارند. اما بی شمار جشنوارههایی هم هستند که فقط برای ارائه بیلان کار و از جنبۀ نمایشی در صحنه حضور دارند که این موضوع موفقیت آنها را تضمین نمی کند.
انتهای پیام/
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 490602
نقطه قوت جشنواره فیلم ۱۰۰ این است که پای خیلی از جوانها به دنیای فیلمسازی باز شده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظر شما