تحولات لبنان و فلسطین

هدف آن ها این بود با کمکی که از ما گرفته و مبلغ هنگفتی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان که از طریق فرانسه تامین مالی کرده بودند با پاشیدن گندم در داخل شهر بتوانند برندی در این زمینه ایجاد کنند.

سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیاردی یک شرکت تاکسی رانی اینترنتی از فرانسه! /بعد از برندسازی قصد فروش و خروج از کشور داشتند

اختصاصی قدس آنلاین- سید حسن هاشمی تیرآبادی عضو هیات مدیره اتحادیه اتومبیل کرایه درباره برندهای جدیدی که در حمل و نقل مسافران شهری  و تبعات گسترش آن به قدس آنلاین گفت: ما به هیچ وجه مخالفتی با ارتقاء تکنولوژی و به روز شدن خدمات خود نداشته و نداریم اما واقعیت این است که با گسترش این برندها بسیاری از افراد فعال در این صنف از کار بیکار شده و ضربه مهلکی به اشتغال صنفی وارد می شود. وی در ادامه افزود: ما در سطح شهر تهران حدود ۲ هزار واحد صنفی اتومبیل کرایه داریم که بیش از ۸۰ درصد آن ها دارای بیش از یک نفر شریک دارند یعنی به طور متوسط چیزی حدود ۴ هزار نفر به عنوان شریک یا سرمایه گذار از این طریق امرار معاش کرده و ایجاد اشتغال کرده اند. هاشمی خاطرنشان کرد: به جز راننده هایی که در واحدهای صنفی ما فعال هستند حدود ۱۵ هزار کارمند از جمله آبدارچی، خدمات و کارمند در اتحادیه های اتومبیل کرایه مشغول به کار هستند.

این فعال صنفی درباره تعداد رانندگان فعال در اتحادیه اتومبیل کرایه تصریح کرد: حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار راننده فعال در سطح شهر وجود دارد که تقریبا بیش از ۵۰ درصد رانندگان ما بازنشستگان ادارت مختلف هستند که سال ها با سلامت کار کرده و حالا در این مرحله از زندگی برای بهبود معاش خانواده خود با خودروی شخصی در حال فعالیت هستند که با ورود برندهایی مانند اسنپ شاید این افراد نتوانند با روش های جدید به کار خود ادامه دهند.

هاشمی با بازگو کردن ماجرایی در گذشته دراین باره به قدس آنلاین گفت: در گذشته دو شرکت به جز شرکت هایی که در این زمینه در حال حاضر فعال هستند با اتحادیه رایزنی کرده و پیشنهاداتی به ما ارائه کرده بودند. وی درباره جزییات این پیشنهادات خاطرنشان کرد: هدف آن ها این بود با کمکی که از ما گرفته و مبلغ هنگفتی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان که از طریق فرانسه تامین مالی کرده بودند با پاشیدن گندم در داخل شهر بتوانند برندی در این زمینه ایجاد کنند. رئیس سابق اتحادیه اتومبیل کرایه ادامه داد: آن ها قصد داشتند بعد از برند شدن نام شان آن را واگذار کرده و از کشور خارج شوند که البته منظور من از این گروه و افراد، برند فعال فعلی نیست چه بسا برند فعلی از نظر منابع و جایگاه شاگرد آن ها نیز نباشند.

هاشمی تیرآبادی تصریح کرد: آن زمان ما با این کار مخالفت کردیم چرا که اماکن صنفی با این کار از بین می رفت. وگرنه ما می توانیم به حد سهم و بضاعت خودمان با این برندهای جدید همکاری کنیم اما در این صورت، کسب و کارهای سنتی و اشتغال در این واحدها به خطر می افتد. وی با تاکید بر تبعیت اتحادیه مزبور از قوانین و مقررات موجود بیان داشت: قطعا ما تابع مقررات کشور هستیم اما به هرحال باید اذعان داشت با ادامه روند فعلی بسیاری از این واحدها باید کسب و کار خود را تعطیل کنند.

این فعال صنفی با اشاره به تفاوت های موجود بین اتحادیه اتومبیل کرایه با برندهای جدید  اظهار داشت: در گزینش راننده ها برای اتومبیل های کرایه گزینش هایی صورت گرفته و صاحبان این صنف ها شناخت نسبتا مناسبی از رانندگان و حتی گاها مشتریان خود دارند. در حالیکه عمده رانندگان این برندهای جدید راننده نبوده و برخی از این افراد گاها شاگرد کفاشی یا نانوایی هستند و هیچ بررسی روی سوابق آن ها صورت نگرفته است. وی در ادامه این گفتگو به قدس آنلاین گفت: اگر هم راننده ای در این واحدها مشغول به کار باشد رانندگان واحدهای ما هستند که به اتحادیه خیانت کرده و با آن ها همکاری می کنند که ان شالله به زودی این رانندگان شناسایی خواهند شد.

هاشمی در خاتمه خاطرنشان کرد: حرف هایی هست که نمی توان گفت اما این واحدها مدعی هستند ما این قدر پول و امکانات داریم که شما نمی توانید حریف ما شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.