یزد - مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد گفت: حراست از ارزش‌های اسلام ناب محمدی یکی از مهمترین اهداف شهدا بود و آزادی، استقلال و سربلندی ایران مهمترین هدف شهدای مسلمان و غیر مسلمان بوده است.

حراست از ارزش‌های اسلام ناب محمدی یکی از مهمترین اهداف شهدا بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سیدناصر محمدی شامگاه سه شنبه در یادواره شهید زرتشتی استان یزدشهید رستم مهربان آذرباد اظهارداشت: اتحاد و همبستگی بین اقلیت ها در راستای سربلندی ایران اسلامی، است و مسلمانان و اقلیت‌های دینی بیش از پیش مراقب سوء استفاده بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی باشند.

وی با بیان این که در دین اسلام هیچ کس به اجبار مسلمان نمی‌شود، افزود: ایرانی‌ها بعد از ستم و خیانت های متعدد اعراب، اسلام ناب محمدی را با کمال میل در آغوش گرفتند و ایرانیان بعد از گذشت زمان طولانی همچنان مشتاقانه اسلام را قبول داشته و نسبت به ترویج ارزش‌های آن اقدام می کنند.

محمدی با بیان این که ایرانیان از جمله عالمترین مروجین مکتب اسلام ناب محمدی هستند،‌ تصرح کرد: ایرانیان از گذشته تاکنون مردمانی حق‌جو و حق‌طلب بودند.

این مسئول حراست از ارزش‌های اسلام ناب محمدی را یکی از مهمترین اهداف شهدا دانست و خاطرنشان ساخت: آزادی، استقلال و سربلندی ایران مهمترین هدف شهدای مسلمان و غیر مسلمان بوده است.

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان  با  اشاره به ضرورت بیداری اسلامی در برابر توطئه‌های شوم دشمنان دین و پایداری ایران اسلامی،‌ گفت: مسلمانان و اقلیت‌های دینی مراقب باشند تا بیگانگان، خیانت‌کاران و کفار از آنها سوء استفاده نکنند و فعالیت خود را که بر علیه پایداری نظام اسلام ایران است زیر چتر آنها پنهان نسازند.

محمدی با بیان این که جنایتکاران تاریخ همیشه به دنبال دین و مذهبی می گشتند که افکار و کردار پلید خود را زیر حمایت آن ببرند، افزود: محمدرضا پهلوی نماد بارز یکی از کفار بی‌دین بوده که هر روز خود را تابع یک دین و آیین جدید معرفی می‌کرد.

مسئول دفتر شورای نگهبان در یزد گفت: مسلمان بنا به آموزه‌های دینی خود ارزش و احترام خاصی برای اقلیت‌های دینی به ویژه زرتشتیان قائل هستند و زرتشتیان از جمله اقلیت‌هایی هستند که از ابتدا تاکنون همراه انقلاب بوده و همیشه دوشادوش مسلمان از ارزش‌های انسانی ایران و انقلاب دفاع کردند.

محمدی با بیان این که طبق ضوابط و قوانین حاکم در نظام اسلامی ایران ناموس، مال، آبرو و جان اقلیت‌های دینی محترم شمرده می‌شود،‌ افزود: اقلیت‌های دینی هم باید همیشه تابع قوانین تعیین شده در کشور باشند.

رییس انجمن زرتشتیان استان نیز در این مراسم گفت:  وجود افراد با فرهنگ، مذهب و زبان مشترک را یکی از ویژگی‌های هشت سال دفاع مقدس بود و  پایداری ایران فصل مشترک تمام شهدا است.

سپنتا نیکنام با بیان اینکه شهادت مرگی انتخابی می باشد افزود: انسان‌های وارسته به سمت شهادت و ترک دنیا به این گونه می روند.

وی با بیان این که شهید مهربان آذرباد تنها شهید زرتشتی نیست که جامعه زرتشتیان برای پایداری ایران تقدیم کردند،‌ گفت: بیش از ۴۰ شهید زرتشتی برای دفاع از حریم ایران جان با ارزش خود را فدا کردند که اکنون در نقاط مختلف کشور آرمیدند.

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای را ضروری دانست و افزود: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا به ما کمک می‌کند تا بتوانیم راه شهدا را آن طور که شایسته است ادامه دهیم.

این مسئول با اشاره به تحولات اخیر منطقه خاطرنشان ساخت: شهدای مدافع حرم نماد بارزی از مدافعان پایداری ایران در عصر امروز هستند.

نیکنام برگزاری مراسم بزرگداشت شهید زرتشتی توسط نیروهای بسیجی و سپاهی استان را نماد بارز ولایتی بودن آنها در راستای ایجاد و تقویت اتحاد بیش از پیش دانست و گفت: تجلیل از شهدای زرتشتی، نماد ولایی بودن سپاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.