نویسنده سرشناس برزیلی تاکید کرد که اسلام شایسته احترام است و نباید بر اساس اقدامات برخی افراد متعصب افراط گرا، در مورد آن قضاوت کرد.

رمان نویس سرشناس برزیلی: اسلام، یک دین شایسته احترام است

به گزارش "قدس آنلاین"، «پائولو کوئیلو»، نویسنده و رمان نویس سرشناس بزریلی مصادره یک کامیون کتاب از سوی نیروهای امنیتی شهر ساحلی «المرج» در شمال شرق لیبی را به شدت محکوم کرده و خاطر نشان ساخت که نمی تواند دست روی دست بگذارد و شاهد به آتش کشیدن کتاب هایش باشد.

بر اساس این گزارش، کوئیلو که از سال ۲۰۰۷ میلادی نیز به عنوان سفیر صلح سازمان ملل متحد فعالیت می کند، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر در این باره نوشت: با سفارتخانه برزیل تماس گرفتم، کار زیادی نمی تواند انجام دهد با این حال نمی توانم به این مسئله بسنده کنم که بنشینم و سوختن کتاب هایم را تماشا کنم.

این رمان نویس برجسته که پرفروش ترین نویسنده پرتغالی زبان تاریخ به شمار می آید و یکی از رمان هایش به نام «کیمیاگر» به بیش از ۷۰ زبان دنیا ترجمه شده و مجموع فروش آن نیز از ۱۵۰ میلیون نسخه فراتر رفته، در پیام دیگری در توییتر تاکید کرد: اسلام یک دین شایسته احترام است، ما نمی توانیم بر اساس این افراد متعصب در مورد مسلمانان قضاوت کنیم.

این در حالی است که بیش از ۱۰۰ تن از نویسندگان و فرهیختگان لیبی نیز مصادره کامیون حامل کتاب در شمال شرق این کشور را محکوم کرده و خاطر نشان ساختند که مصادره کتاب و محدودیت آزادی بیان و اندیشه با هر توجیه و بهانه ای که باشد را نخواهند پذیرفت.

لازم به ذکر است که اداره امنیت شهر المرج روز یک شنبه با اعلام این که روز جمعه یک کامیون کتاب را مصادره کرده، مدعی شده بود که کتاب های موجود در این کامیون تشیع، یهودیت، مسیحیت، تصوف، اخوان المسلمین، سکولاریسم، هرزه نگاری و الحاد را ترویج کرده و تهاجم فکری به شمار می آیند.

منبع: شفقنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.