یزد - استاندار یزد گفت: انقلاب اسلامی ایران باید توسط مردم به نسل‌های بعدی و ملل مختلف منتقل شود که خوشبختانه این کار تاکنون به خوبی انجام شده است.

انقلاب اسلامی ایران باید توسط مردم به نسل‌های بعدی و ملل مختلف منتقل شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از یزد، سیدمحمد میرمحمدی عصرچهارشنبه در دومین نشست استانی ستاد دهه فجر استان یزداظهار داشت: مردم هر سال مراسم‌های دهه فجر را شاداب‌تر و زنده‌تر برگزار می‌کنندو باید انگیزه مشارکت در برگزاری جشن‌های انقلابی که امروز دیگر برای همه جهان شناخته شده است، درمیان مردم تقویت شود.

وی افزود: باید انگیزه‌ها و جریانات را به سمتی هدایت کنیم که به نفع مردم تمام شود و منافع عمومی در همه برنامه‌ها ملاک عمل باشد زیرا انقلاب ما متعلق به مردم است و جشن‌هایی که برگزار می‌شود نیز باید از ناحیه خود مردم باشد.

میرمحمدی تصریح کرد: هر انقلابی شعار و مبنایی دارد،‌ و یکی از اصلی‌ترین شعارهای ملت ایران در دوران مبارزات استقلال، آزادی،‌جمهوری اسلامی بود که در طول این سال‌ها برای تحقق این شعار هزینه‌های بسیاری پرداخت کرد.

استاندار خاطر نشان ساخت: شعار استقلال از ابتدا توسط ملت ایران مورد توجه بود زیرا ملت ایران نمی‌خواست تحت نفوذ و مستعمره باشند و این شعار سبب شد تا استعمارگران و غارتگران منابع کشورها،‌ از این شعار ناراحت باشند.

میرمحمدی جمهوری اسلامی را مبنای دیگر انقلاب اسلامی دانست و افزود: ملت ایران نخواست با حکومت موروثی اداره شود زیرا هیچ منطقی در این نوع حکومت‌ها نیست و به همین دلیل می‌توان حکومت‌های موروثی را از پست‌ترین حکومت‌ها دانست و ملت ایران با انقلاب خود یک حکومت ۲۵۰۰ ساله موروثی را ساقط کرد و امروز باید این ارزش‌ها حفظ شود.

استاندار گفت: باید از فرصت ایام دهه فجر برای یادآوری این شعارها و همچنین رشد اندیشه‌ها استفاده کنیم زیرا انقلاب ما انقلاب عقلانیت بود و بر این اساس نیز پیروز شدو انقلاب اسلامی ما در راستای تحکیم ارزش‌های اسلامی جلو می‌رود و همه نسل‌ها باید به این ارزش‌ها پی ببرند.

وی درخصوص طرح های عمرانی استان  تصریح کرد: دراین ایام ۴۱۸ طرح و پروژه با اعتباری  بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.