خرم آباد- رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان گفت: دانشگاهیان به طور اخص در پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگی داشته‌اند و نقش دانشگاهیان و دانشجویان در انقلاب غیرقابل حذف است.

نقش دانشگاهیان و دانشجویان در انقلاب غیرقابل حذف است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیدعلی نادر دهقانی صبح سه شنبه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما بعنوان یک نهاد انقلابی و مجموعه علمی اعتقاد داریم همه باید تلاش کنیم که دانشکده علوم قرآنی که به وسیله مسئولین استانی تشکیل شده است و اثرگذار بوده و هست، پابرجا بماند و بتواند با قاطعیت به فعالیت خود ادامه دهد، باید با مراجعی که تصمیم‌گیرنده هستند صحبت شود تا از نعمت این مجموعه در استان‌مان بتوانیم بهره‌مند شویم.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلاب نخبگان و فرزانگان است، افزود: این انقلاب، انقلابی است که توده‌های علمی در سطوح حوزوی و دانشگاهی در پیروزی آن نقش پررنگی داشته‌اند و همین نخبگان که در راس آنان حضرت امام قرار دارد باعث شدند که حرکت‌های انقلابی در کشور ایجاد شود.

وی تصریح کرد: قطعاً وقتی نخبگان، محور یک فعالیت شوند، باعث ایجاد موجی در جامعه می‌شوند و جامعه ما نیز این آمادگی را به لحاظ فکری دارد، بنابراین آحاد ملت ایران مردم نخبه‌،فرهنگی و باهویتی هستند. این ملت ریشه فرهنگی، علمی و اعتقادی دارند و همین عامل باعث شد که حرکت بزرگ حضرت امام و یاران ایشان به ثمر رسیده و انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان یادآور شد: در برگزاری مذاکرات ما در سطح بین‌الملل و پیروزی بر قدرت‌های بزرگ که هیچگونه اعتقادو علاقه‌ای به ما ندارند به خاطر وجود همین افراد بوده است و اگر با ما مذاکره می‌کنند به خاطر منافع خودشان است و پیروزی جمهوری اسلامی ایران که نمونه‌اش برجام بود نشان می‌دهد انسان‌های فرزانه‌ای تربیت کرده‌ایم که در سطح بین المللی از حیثیت این انقلاب و آرمانهای آن دفاع می کنند.

وی با بیان اینکه این نشان می‌دهد که انسان‌های فاضل، اندیشمند و صاحب ایده‎ که در انقلاب اسلامی نقش دارند و امروز هم در راس مدیریت این کشور قرار دارند، ادامه داد:خدا را شاکریم که این انسان‌های فاضل و اندیشمند مرجع حرکت‌های بزرگ در دنیا بوده خواهند بود همان طور که هم اکنون اینگونه بوده است.

دهقانی الوار با اشاره به اینکه دانشجویان به طور اخص در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی نقش‌های مختلفی داشته‌اند، گفت: یکی از نقش‌های اساسی دانشجویان که در متون انقلاب اسلامی می‌خوانیم این بوده که دیدگاه‌های امام را دریافت و تبدیل به اقدام کرده و در سطح جامعه تکثیر می‌کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.