نشر سوره مهر چندین سال است در ادامه انتشار آثاری که عموما با موضوع انقلاب و دفاع مقدس منتشر می‌کند، مجموعه آثاری را با تمرکز بر روزهای انقلاب به بازار کتاب می‌فرستد.

روایت داستانی از روزهای تأثیرگذار انقلاب برای نوجوانان

قدس آنلاین - پروژه کتاب‌های «روزهای انقلاب» با دبیری مسعود امیرخانی، یکی از طرح‌های دفتر کودک و نوجوان حوزه هنری است که در آن برای هر یک از روزهای مهم و تاثیرگذار تاریخ انقلاب مجموعه کتاب‌هایی را برای مخاطب نوجوان می‌نویسد و در آن به شرح تاریخ این روزها می‌پردازد.

به گفته دبیر این مجموعه هدف نوشتن این آثار روایت تاریخ برای مخاطب جوان و نوجوان است اما نه روایت تاریخی صرف بلکه قرار است این روایت از رهگذر داستانی جذاب و دلنشین برای مخاطب نوجوان باشد تا این گروه سنی علاوه بر اینکه با اتفاقات و پیامدهای روزهای خاص و پیش زمینه‌های آن روز آشنا می‌شود بتواند در یک یا دو نشست کتاب را بخواند.

امیرخانی توضیح داد: برای رسیدن به این هدف از نویسندگان معتبری که کسوت بیشتری در عرصه نوشتن دارند دعوت شد تا هریک درباره روزی خاص در پیروزی انقلاب بنویسند. برای نوشتن هر اثر هم از سوی نویسندگان تحقیق جامع و کاملی صورت می‌گیرد و اطلاعات، محتوای تاریخی و مستندات در چارچوب یک روایت داستانی بیان می‌شود. آنچه در نوشتن این آثار اهمیت دارد بیان روایتی جذاب  از یک روز تاریخی در فضای داستانی است که باید همه این‌ها با حفظ مستندات انجام شود.  

امیرخانی می‌گوید: بی تردید برای نوشتن وقایعی که در شهر خاصی رخ داده  اگر نویسنده بومی‌ باشد دسترسی بهتری به اطلاعات و شاهدان عینی خواهد داشت به همین منظور پروین کاشانی زاده کتاب مربوط به سینما رکس را نوشت که این نویسنده  برای نوشتن این اثر با بازماندگان سینما رکس گفت وگو کرده و حتی منزلش هم نزدیک سینما بوده است و یا معصومه سپهری کتاب «یک جعبه شیرینی، یک گلوله» را در مورد قیام مردم تبریز و علی مهر که ساکن قم است کتاب «کلکسیون پهلوی» را با تمرکز بر قیام خونین مردم قم نوشته است

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.