خرم آباد- معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: طبق برنامه ریزی های از پیش تعیین شده، در ۲۵ نقطه شهری استان، انتخابات شوراهای اسلامی شهر ، در ۲ هزار نقطه روستایی و ۲ نقطه عشایری انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری استان برگزار می شود.

ما به دنبال سلامت، امنیت و مشارکت در برگزاری انتخابات هستیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حبیب الله خجسته پور ظهر یکشنبه در همایش استانی مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان لرستان، به تبیین ۴ راهبرد اساسی از سوی استاندار لرستان در اولین جلسه ستاد انتخابات استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه استاندار لرستان اجرای قانون، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات را ۴ راهبرد اصلی مشخص کرده که این راهبردها برگرفته از نظام و فرمایشات امام و رهبری است.

وی به تعریف ۵ نوع انتخابات در قانون اساسی کشور شامل همه پرسی، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، انتخابات خبرگان رهبری و انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: کار نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی سپرده شده است.

خجسته پور برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را بر اساس اصل صدم قانون اساسی دانست و افزود: در این اصل آمده است برای پیشبرد برنامه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی، اداره هر روستا، شهر، ده  صورت می پذیرد که اعضا آن را مردم همان محله انتخابات می کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اضافه کرد: فلسفه نظارت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر انتخابات شوراها این بوده که قرار است در این انتخابات همه مردم نظارت داشته باشند ولی از آنجا که نظارت همه مردم عملا امکان پذیر نیست لذا بهترین روش را قانون گذار در این زمینه نظارت نمایندگان مردم در مجلس دانسته است.

خجسته پور در ادامه تاکید کرد: در بحث نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به شیوه ای عمل شود که وجه نظارت عمومی لحاظ شده و عینیت پیدا کند یعنی نمایندگان از وجود ناظرانی از طیف های مختلف استفاده کنند.

وی گفت: در لیست های ۱۱ گانه ای که به دست ما رسیده است در برخی هیات ها نظارت افکار عمومی لحاظ نشده و عینیت پیدا نکرده است و مشاهده می شود که در این زمینه تنها از یک جریان و طیف خاص افرادی انتخاب شده اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه اگر این روند ادامه یابد قطعا آسیب هایی متوجه انتخابات خواهد شد، ادامه داد: ما به دنبال سلامت، امنیت و مشارکت در برگزاری انتخابات هستیم و لذا اگر اینگونه عمل شده و در برخی هیئت های شهرستان ها یکطرفه اعضا نظارت بر انتخابات انتخاب شوند چند آسیب متوجه انتخابات خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.