کرمان- دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز در استان کرمان گفت: ارزش کشفیات کالاهای قاچاق در استان در سال ۹۵ بیش از ۶۶۸ میلیارد ریال بوده است.

کشفیات کالای قاچاق در کرمان در سال ۹۵ افزایش داشته است

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم شهریاری ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با بیان اینکه در سال ۹۵ مهمترین ضربه به باندهای قاچاق پوشاک، موبایل و مشروبات الکلی وارد کرد، اظهار کرد: تسهیلات ویژه ای به فروشندگانی که از تولیدات ملی حمایت کردند صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در سال آینده ۲۸۰ نفر نیرو جهت مبارزه با قاچاق کالا به نیروی انتظامی در سطح کشور افزوده خواهد شد.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز کرمان با بیان اینکه کرمان در سال آینده پایلوت مبارزه با قاچاق کالا درکشور می شود، گفت: بیشترین و بزرگترین امحاء سیگار قاچاق در استان کرمان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در آستانه سال جدید و ایام نوروز از ورود دام‌های کوچک، خشکبار و میوه که به صورت قاچاق انجام می‌شود به‌دلیلی که بر سلامت جامعه اثر مستقیم دارد برخورد جدی می‌شود.

در ادامه این جلسه ناصر فرشید، جانشین فرماندهی انتظامی استان به منویات رهبر انقلاب در مبارزه با کالای قاچاق اشاره کرد و گفت: در این راستا ما وظیفه داریم کالا قاچاق را از لب مرز و حتی قبل از مرز تا مغازه و هنگام فروش دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه ارزش کشفیات کالاهای قاچاق در استان در سال جاری بیش از ۶۶۸ میلیارد ریال بوده، ادامه داد: کشفیات قاچاق کالا در حوزه لوازم پزشکی ۳۲۶ درصد، وسایل نقلیه هزار و ۱۱۹ درصد، لوازم آرایشی ۳۵ درصد، گوشی موبایل ۲۸۸ درصد، عتیقه جات ۱۲ درصد و سیگار ۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

فرشید ادامه داد: در راستای تأمین امنیت اجتماعی در استان ۱۱ هزار و ۲۰۰ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در استان کشف کردیم.

وی با بیان اینکه نیازمند نظارت بیشتر دستگاه ها و توجه مردم در جلوگیری از سرقت احشام هستیم، ادامه داد: اعترافات سارقان دستگیر شده در این رابطه حاکی از ذبح این احشام در منازل وفروش به قصابی ها بوده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.