اصفهان- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تاکید کرد: نسل جوان جامعه ما باید از فضای مجازی در راستای ارایه سبک زندگی شهدا به نسل های بعد استفاده کند.

نسل جوان باید از فضای مجازی برای ارایه سبک زندگی شهدا استفاده کند

به گزارش قدس آنلاین، داریوش وکیلی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال ۵۸  به دستور امام خمینی(ره) تشکیل و در اساسنامه آن در مقابل شهادت رسالتی بر دوش این بنیاد نهاده شد.

وی تصریح کرد: در اساسنامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی در خصوص برنامه ریزی و تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پراکنده کردن عطر شهادت با بسیج کلیه امکانات، تحقیق و شناسایی عوامل تقویت کننده فرهنگ ایثار و شهادت و تلاش برای کشف عوامل بازدارنده و تعیف کننده ایثار و شهادت تاکید شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه طبق این اساسنامه در قبال شهدا نیز وظایفی بر عهده بنیاد شهید است، از جمله ای وظایف را تجلیل از مقام شامخ شهدا و رزمندگان، معرفی آثار فرهنگی، ادبی، هنری، وصایا و سیره شهدا خواند.

وی اظهارکرد: ما در مقابل خانواده شهدا هم وظایفی داریم که از جمله آنها می توان به پیگیری امور فرهنگی، تربیتی و آموزشی فرزندان شاهد، تقویت اراده و روحیه مجاهدت، تلاش در جهت ایجاد تسهیلات برای ارتقای علمی و مهارتی فرزندان شهدا و تقویت روحیه خدمت به اسلام ناب محمدی اشاره کرد.

وکیلی ادامه داد: استان اصفهان ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که وصیت نامه ۱۴ هزار شهید به دست بنیاد شهید رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: شهدای گلگون کفن ما نکاتی را در وصیت های خود مورد تاکید قرار داده اند که نیاز به انجام کارهای پژوهشی و تحقیقی دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اضافه کرد: اکثر شهدا حفظ وحدت را رمز وفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانسته  و دفاع از ولایت فقیه را در وصایای خود برجسته کرده اند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرموده اند: «به اعتقاد من امروز ذکر مستحبی بعد از نماز، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است»، گفت: نسل جوان جامعه ما باید از فضای مجازی در راستای ارایه سبک زندگی شهدا به نسل های بعد استفاده کند.

وکیلی بیان داشت: در استان اصفهان ۹۷۵ گزار شهدا وجود دارد که تاکنون ۹۵ از این گلزارها ساماندهی شده اند.

وی تصریح کرد: در گلزار شهدای اصفهان بیش از ۸ هزار پیکر مطهر شهید دفن شده و سالانه بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی در آن برگزار می شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: بنیاد شهید استان اصفهان از سال ۹۱ تا کنون برای ۵۱۸ نفر از فرزندان شهدا شغل ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.