تحولات لبنان و فلسطین

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی از برگزاری جشنواره «کتاب‌های آموزشی ـ تربیتی رشد ویژه کتب قرآنی» در چهارم اردیبهشت ماه خبر داد.

جشنواره «کتاب‌های آموزشی ـ تربیتی رشد ویژه کتب قرآنی» ۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  محمد ناصری مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از برپایی جشنواره کتاب‌های آموزشی ـ تربیتی رشد ویژه کتب قرآنی خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره چهارم اردیبهشت ماه با حضور جمعی از صاحبنظران، کارشناسان و ناشران کتاب‌های‌ قرآنی در سالن کوثر مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین برگزار می‌شود و برگزیدگان جشنواره در بخش‌های مختلف معرفی شده و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی، هدف از برگزای جشنواره را شناسایی و حمایت از آثار برگزیده و برتر در حوزه کتاب‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: در این جشنواره ۳۱۳ عنوان کتاب از ۷۷ ناشر بررسی می‌شود که نسبت به نخستین جشنواره قرآنی ۴۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

ناصری با اشاره به اینکه در این دوره، فقط کتاب‌های چاپ اول دو سال ۹۳ و ۹۴ بررسی می‌شود، تصریح کرد: ۵۴ درصد از کتاب‌هایی که به جشنواره راه یافته‌اند، از ناشران شهرستانی است که در این میان، ناشران شهر قم با ۱۱۰ عنوان کتاب در رتبه اول قرار دارند.

دبیر جشنواره کتاب‌های آموزشی ـ تربیتی رشد ویژه کتب قرآنی متذکر شد: کتاب‌ها در دو گروه دانش‌آموزی و بزرگسالان به داوری گذاشته شده‌اند که ۱۰۸ عنوان به دانش‌آموزان و ۲۰۵ عنوان نیز به حوزه بزرگسالان تعلق دارد.

وی خاطر نشان کرد: کتاب‌های حوزه دانش‌آموزی در سه گروه آموزش قرآن، مفاهیم و موضوعات قرآنی و ادبیات داستانی و قرآن داوری شده است و کتاب‌های حوزه بزرگسالان نیز از سه گروه آموزش قرآن، معارف، مفاهیم و علوم قرآنی و تفسیر و ترجمه، داوری می‌شود.

وی در پایان افزود: برای هر گروه داوری، سه داور در نظر گرفته شده است که در مجموع، ۱۸ داور کتاب‌های راه یافته به جشنواره را برای بررسی کرده و برگزیدگان نهایی را معرفی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.