تحولات لبنان و فلسطین

مشهد- هفتمین کنگره شعر از توس تا نیشابور صبح سه شنبه با حضور استاندار خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

هفتمین کنگره شعر از توس تا نیشابور در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این مراسم علاقه مندی دانشجویان به برنامه های سیاسی را بیشتر از برنامه های ادبی و علمی دانست و گفت: استادان دانشگاه ها باید در زمینه برگزاری برنامه های علمی و ادبی برنامه ریزی کنند تا علاقه دانشجویان به اینگونه برنامه ها نیز بیشتر شود.

عباس شیخ الاسلامی گفت: باید پایان نامه هایی در باره شاهنامه فردوسی نوشته شود تا آثار این اندیشمند مورد استفاده تمام دنیا قرار گیرد.

وی افزود: فردوسی حکیمی بزرگ بود که توانست خدمات بسیار به مردم ایران ارائه دهد و در این زمینه باید برای معرفی این شخصیت بزرگ ایرانی تلاش کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: ایرانیان دارای یک هویت دینی و یک هویت ملی هستند و باید همگان به این ۲ رویکرد توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: فردوسی هویت ملی مردم ایران را پاس داشته و خدمات بسیار ارزشمند در این زمینه ارائه کرده است.

شیخ الاسلامی اظهار کرد: فردوسی زبان و اخلاق ما را حفظ کرده و در زمینه الگو سازی و هویت سازی فعالیت های بسیار ارزشمند انجام داده است.

گفتنی است؛ در این مراسم شاعرانی از کشورهای تاجیکستان، افغانستان و پاکستان به همراه شاعران ایرانی به شعرخوانی می پردازند.

مراسم پایانی همایش شعر از توس تا نیشابور، چهاردهم تیر ماه همزمان با روز قلم در مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.