تحولات لبنان و فلسطین

اصفهان- مشکل اساسی گردشگری در اصفهان و کشور، نبود بازاریابی است. در بعضی از ایام سال استان اصفهان مملو از گردشگر است اما در دیگر فصول بسیاری از ظرفیت ها خالی بوده که خود نشانگر ضعف ما در دستیابی به بازار های جدید است.

ضرورت هم‌افزایی در حوزه گردشگری/ عدم بازاریابی مشکل اساسی گردشگری اصفهان و ایران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صاحب نیوز، سومین نشست احیای مثلث طلایی گردشگری ایران با حضور مسئولان استانی، اتاق های بازرگانی فارس و یزد، شهرداران اصفهان و یزد عصر دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار شد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست اظهار کرد: استان های اصفهان، یزد و شیراز در ابتدا باید گردشگری را با هم افزایی و همکاری یکدیگر رونق بخشند و سپس به دنبال افزایش اضلاع این مثلث و استفاده از ظرفیت های دیگر استان های کشور باشند.
سید عبدالوهاب سهل آبادی افزود: یکی از مسائل اساسی در رونق و توسعه گردشگری فراهم آوردن امکانات اقامتی برای گردشگران است که اصفهان وشهرهای دیگرهنوز امکانات لازم اقامتی درخور شمار گردشگران خود را ندارند.
وی اضافه کرد: برای هتل سازی باید راه را هموار و تسهیل کرد، بخش خصوصی فقط اجازه ورود نمی خواهد بلکه نیاز به تسهیل قوانین، حمایت و رفع موانع دارد.
سهل آبادی گفت: بخش های دیگر نیز باید خواسته ها و انتقادات خود را نسبت به دولت کنند و بر توانمندی ها و ظرفیت های خود سرمایه گذاری کرده، وارد عمل شده و در راه سازندگی گام بردارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این جلسه تصریح کرد: ورود بخش خصوصی و در راس آن اتاق های بازرگانی به حوزه گردشگری نشان از این دارد که بخش مهمی از فعالان اقتصادی به جایگاه گردشگری و توریسم در اقتصاد و درآمدزایی پی برده اند و محورهای توسعه را دیگر کشاورزی، صنعت، تجارت و غیره نمی دانند.
فریدون اله یاری افزود: سهم ما از گردشگری جهان بسیار کم است و این میزان متناسب با ظرفیت ها و توانمندی های داخلی ما نیست همچنانکه این حوزه در یک بازه زمانی مغفول مانده و چهار سال است که برای احیای آن تلاش شده است.
وی اضافه کرد: هنوز راه زیادی تا رسیدن و دست یافتن به جایگاه واقعی ما در حوزه گردشگری جهان باقی مانده که با وجود این نشست ها و همکاری همه دستگاه ها طی این مسیر باقی مانده دورازانتظار نیست.
اله یاری خاطر نشان کرد: گردشگری استان اصفهان در چهار سال اخیر ۵۰۰ درصد رشد داشته و در فروردین ماه امسال با حضور ۸۵ هزار گردشگر خارجی رکورد ۴۰ ساله شکسته شده است.
وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه در سال ۱۴۰۰ باید تعداد گردشگران خارجی به یک میلیون نفر برسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ظرفیت اقامتی اصفهان در چهار سال گذشته دو برابر شده است اما با این وجود این شهر و استان نیاز زیادی به افزایش ظرفیت اقامتی دارد.
وی اضافه کرد: ۶۷ پروژه هتل سازی در اصفهان کلید خورده است که ۳۷ مورد از آنها در دست ساخت و بقیه در حال انجام مقدمات اجرایی است.
اله یاری تاکید کرد: مشکل اساسی گردشگری در اصفهان و کشور، نبود بازاریابی است.
وی تاکید کرد: در بعضی از فصل های سال استان اصفهان مملو از گردشگر است اما دردیگر فصول بسیاری از ظرفیت ها خالی بوده که خود نشانگر ضعف ما در دستیابی به بازار های جدید، ایجاد بازار مناسب و جذب گردشگر در تمام طول سال است.
اله یاری گفت: ساماندهی تعطیلات بویژه تعطیلات طولانی نوروز کمک شایانی به جذب گردشگر در تمام طول سال دارد.
وی اظهار کرد: گردشگری نوروزی هیچ مزیت اقتصادی ندارد و به جای بهره بردن از اقتصاد گردشگری مدیریت بحران انجام می شود.
، مثلث طلایی گردشگری ایران متشکل از شهرهای اصفهان، یزد و شیراز است و به دلیل اینکه در مصوبات کشوری از استان‌های یزد، فارس و اصفهان به عنوان قلب ایران و مرکز گردشگری کشور نام برده می‌شود، نشست هایی به منظور تبادل تجربیات، مشترکات، سرمایه ها و ایجاد هم افزایی و همکاری بین سه شهر و استان تشکیل می شود.
اولین نشست به میزبانی استان فارس ، دومین نشست در یزد در سال گذشته به ترتیب ابتدا و انتهای سال و سومین آن عصر دوشنبه سالجاری در اصفهان برگزار شد که در قالب سه جلسه تا روز چهارشنبه ادامه دارد.
همچنین مثلث گردشگری ایران در واقع محوریا مسیر گردشگری سه شهرشیراز، یزد و اصفهان است که گردشگران ورودی به ایران در قالب یک تور خاص از جاذبه های تاریخی، مذهبی، تفریحی، طبیعی و گردشگری این سه شهر دیدن می کنند.
بر این اساس، در ادامه این نشست از سه مجلد کتاب پیرامون حوزه گردشگری و برندشهری توسط مسئولان حاضر در نشست رونمایی و گزارشی از عملکرد اصفهان در حوزه برندسازی شهری ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.