انتخابات

خط قرمز- سعید کوشافر: انتقام‌گیری اینترنتی از آقای معلم با انتشار تصاویر خصوصی خانواده معلم، پای یک دانش‌آموز را به کلانتری باز کرد.

راز انتشار عکس‌های همسر آقا معلم در گوشی دانش‌آموز 15 ساله

ماجرا از جایی آغاز شد که آقا معلم متوجه انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی او و همسرش در شبکه‌های اجتماعی شد، او باورش نمی‌شد که این کار از سوی اقوامش انجام گرفته باشد، پس راهی دادگستری شد تا از عامل انتشار این تصاویر شکایت کند.

معلم جوان همراه با شکایتش به پلیس فتا ارجاع داده شد تا مأموران پلیس در این خصوص به تحقیق بپردازند. آقای معلم به مأموران گفت چندی قبل از سوی یکی از آشنایان متوجه انتشار تصاویر خانوادگی خودم و تصاویر خصوصی همسرم در فضای مجازی شدم، از تمام کسانی که به این تصاویر دسترسی داشتند پرس‌و‌جو کردم اما همه منکر انتشار تصاویر شدند و اکنون آبروی من در میان همکارانم در خطر قرار گرفته است.

مأموران پلیس فتا بلافاصله عملیات فنی و تخصصی خود را آغاز کرده و اقدام به ردیابی و ردزنی عامل یا عاملان انتشار این تصاویر کردند که در نهایت منجر به شناسایی نوجوان 15 ساله‌ای شد که عکس‌های خصوصی را منتشر کرده بود.

پسر جوان به مرکز پلیس احضار شد متهم 15 ساله که از دانش‌آموزان معلم جوان بود وقتی در مقابل افسر پرونده قرار گرفت اتهامش را پذیرفت و در توجیه کارش گفت: چندی قبل میان یکی از دوستانم با آقای معلم مشاجره‌ای رخ داد، همین موضوع باعث شد تا فکر کنیم آقای معلم قصد دارد ما را تنبیه کند، البته ما فکر کردیم که معلم‌مان با کم دادن نمره ما را تنبیه خواهد کرد.

بخاطر همین در فکر بودیم که هر طور شده از او انتقام بگیریم، البته تلاش هم داشتیم جوری انتقام بگیریم که معلم نفهمد از طرف ما بوده و هیچ ردپایی از ما به جا نماند به همین دلیل فضای مجازی را انتخاب کردیم و برداشت مان این بود که در فضای مجازی هیچ چیز مشخص نمی‌شود.

از سوی دیگر خاله من از آشنایان قدیمی خانواده همسر آقای معلم بود و با هم رفت و آمد داشتند به همین دلیل هم خاله من جزء فالوورهای همسر آقای معلم بود و به تصاویر خصوصی او که در اینستاگرام و برای دوستانش که همه خانم بودند ارسال می‌کرد دسترسی داشت.

یک روز که تصاویر را در گوشی خاله‌ام دیدم وسوسه شدم تا با انتشار آنها از آقای معلم انتقام بگیرم، طوری که خاله‌ام متوجه نشود یک کپی از تصاویر گرفته و در گوشی خودم ذخیره کردم و سپس اقدام به انتشار آنها در فضای مجازی همراه با مطالب کذب کردم.

باورم نمی‌شود که اینقدر زود از سوی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شده باشم.

در همین حال سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی از سوی معلمی جوان به پلیس فتا شهرستان کاشمر مبنی بر انتشار تصاویر خانوادگی وی در شبکه‌های اجتماعی موضوع در دستورکار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های فنی توانستند عامل انتشار تصاویر خصوصی این معلم جوان را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

وی گفت: عامل انتشار که دانش‌آموز همان معلم است در مواجهه با مستندات کشف شده ضمن اظهار ندامت، به بزه انتسابی اعتراف و اعلام داشت طی آشنایی قبلی که خاله‌ام با خانواده همسر شاکی داشته جزء فالوورهای همسر معلمم بوده و توانایی دستیابی به تصاویر همسر وی را داشته و پس از مشاجره‌ای که بین یکی از دوستانم با معلم‌مان (شاکی) رخ داد تصمیم گرفتم با استفاده از تصاویر بدست آمده به نوعی از وی انتقام بگیریم. سرهنگ جهانگیری به افراد سودجو و کسانی که قصد دارند از فضای مجازی برای هتک حیثیت افراد استفاده کنند، هشدار داد: مراقب رفتار خود در فضای مجازی باشند چرا که هیچ حرکتی در فضای مجازی از چشمان تیزبین مأموران پلیس پنهان نمی‌ماند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.