خرم آباد- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱۷ همیار طبیعت در این شهرستان جذب شده است.

جذب ۳۱۷ همیار طبیعت در بروجرد/ N.G.Oها بازوان توانمندی در صیانت از منابع طبیعی هستند

به گزارش قدس آنلاین، امیر ثقلینی در این باره اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۳۱۷ همیار طبیعت در دو بخش مروج و دانش‎آموزی جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه این همیاران طبیعت با رویکرد مشارکت برای حفاظت از منابع طبیعی و ارتقاء این فرهنگ به کار گرفته شده‎اند، عنوان کرد: این افراد نقش مهمی در همیاری برای حفاظت از طبیعت ایفا می‎کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: قرار است، در مواقعی همچون اطفاء حریق، حفاظت از منابع طبیعی و مواردی از این قبیل از مشارکت و همیاری همیاران طبیعت استفاده شود.

ثقلینی با اشاره به ارائه آموزش چهره به چهره به همیاران طبیعت و دیگر آموزش‎های لازم به این افراد خاطر نشان کرد: بر اساس هدف‎گذاری و برنامه‎ریزی‎های انجام شده قرار است، تا پایان امسال ۲ هزار همیار طبیعت در بروجرد جذب شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته و بر مبانی هدف‎گذاری انجام شده می‎بایست در هر شهرستان لرستان هزار همیار طبیعت جذب و به این ترتیب در استان لرستان۱۰ هزار همیار طبیعت جذب شود که در این راستا در شهرستان بروجرد بالغ بر هزار نفر جذب شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه منابع طبیعی و تبدیل  فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تصریح کرد: بر این اساس باید از طریق آشنا کردن اقشار مختلف مردم با اهمیت منابع طبیعی و کارکردهای آن در جهتت تحقق این مهم گام برداریم.

ثقلینی تاکید کرد: باید شرایط را به نحوی فراهم کنیم که با استفاده از عامل انسانی که مهمترین عامل تخریب منابع طبیعی است، در جهت حفاظت و صیانت از این امانت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه چالش‎هایی همچون تغییر اقلیم، بیابان‎زایی و کمبود آب شیرین بر اثر تخریب منابع طبیعی و بی‎مهری انسان‎ها نسبت به آن به وجود آمده‎‎اند، اظهار کرد: بنابراین باید با آگاهی‎بخشی به جامعه هر چه بیشتر از عامل تخریب  انسانی منابع طبیعی بکاهیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد در ادامه به نقشNGOها و سازمان‎های مردم نهاد در حراست از منابع طبیعی این شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این سازمان‎ها به عنوان بازوان توانمند ما در عرصه صیانت از منابع طبیعی فعالیت در خور توجهی دارند.

ثقلینی با اشاره به اینکه گروه‎های مردم نهاد فعال و قوی در حوزه منابع طبیعی در بروجرد فعالیت دارند، تاکید کرد: فعالیت سازمان‎ها و افراد طبیعت دوستی که بدون هیچگونه چشم‎داشتی و به نفع عامه مردم در حوزه حفاظت و نگهداری از عرصه‎های محیط زیست و منابع طبیعی تلاش می‎کنند، ستودنی و بسیار تاثیرگذار است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.