ساری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران با اشاره به اجرای ۵۰۰ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی در مازندران گفت: تاکنون طرح‌های فاضلاب در ۱۱ شهر استان مازندران اجرا شد.

طرح‌های فاضلاب در ۱۱ شهر مازندران اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، ذبیح‌الله ذاکری در این باره اظهار داشت: از آغاز به‌کار دولت تاکنون در مجموع ۱۳۱ کیلومتر اصلاح شبکه و ۳۶۴ کیلومتر توسعه شبکه آبرسانی در مازندران انجام شد.

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون جمعیت تحت پوشش این شرکت با ۱۷.۷ درصد رشد به دو میلیون و ۵۷۰ هزار نفر رسیده است.

ذاکری گفت: این شرکت تا سال ۹۲، ۵۱ شهر را زیرپوشش خدمات خود داشته که با روی کار آمدن دولت یازدهم با ۱۲ درصد رشد در حال حاضر به ۵۷ شهر خدمت‌رسانی می‌کند.

وی بیان کرد: از سویی دیگر تا سال ۹۲، در مجموع هفت هزار و ۱۷۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در مازندران ایجاد شد که در چهار سال فعالیت دولت یازدهم با ۱۴.۶ درصد رشد  به هشت هزار و ۲۲۶ کیلومتر رسیده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: آب مورد نیاز مشترکان این استان تا سال ۹۲ از طریق ۲۶۳ حلقه چاه و ۲۴ دهنه چشمه و سد با ظرفیت ۲۶۱ میلیون مترمکعب در سال تامین که با روی کار آمدن دولت یازدهم ۲۸۸ حلقه چاه، ۳۴ دهنه چشمه و سد با ظرفیت ۲۷۸ میلیون متر مکعب در سال آب مورد نیاز مشترکان این استان را تامین می‌کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۴۳ هزار و ۳۹۸ متر مکعب ظرفیت مخازن ذخیره آب و ۳۵ ایستگاه پمپاژ در این استان فعال بوده که ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ در دولت تدبیر و امید احداث شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران تصریح کرد: در چهار سال اخیر نسبت به حفر و تجهیز ۴۰ حلقه چاه و احیای ظرفیت و مهندسی مجدد ۷۳ حلقه چاه آب شرب و تصفیه خانه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ، اقدام شده است.

ذاکری گفت: اجرای مطالعات مراحل اول و دوم طرح تامین، انتقال و شبکه توزیع آب در ۲۶ شهر استان و مطالعات مراحل اول و دوم شبکه فاضلاب در ۳۱ شهر استان در حال انجام است.

وی افزود: در بخش فاضلاب نیز با اجرای طرح‌های فاضلاب و فرهنگ‌سازی درباره اهمیت حفظ محیط زیست از جمعیت ۸۵ هزار نفری تحت پوشش فاضلاب تا سال ۹۲، هم اکنون تا پایان سال ۹۵، ۲۰۰ هزار  نفر از جمعیت این استان تحت پوشش فاضلاب قرار دارند که طی ۴ سال اخیر ۱۳۶ درصد رشد در این بخش مشاهده می‌شود.

ذاکری گفت: در حال حاضر ۱۱ شهر مازندران دارای طرح‌های اجرایی فاضلاب هستند که نسبت به چهار سال گذشته ۳۸ درصد رشد دراین زمینه وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه شش باب تصفیه‌خانه فاضلاب فعال در مازندران وجود دارد، گفت: ظرفیت تصفیه خانه‌های ساخته شده ۶۸ هزار و ۸۵۰ مترمکعب  در شبانه‌روز بوده که ۶۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب پساب از تصفیه فاضلاب در استان تولید می‌شود.

ذاکری گفت: در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران دارای ۵۸۶ هزار  مشترک آب و ۴۰ هزار و۳۰۰ مشترک فاضلاب است که نسبت به چهار سال گذشته به ترتیب ۱۴ و ۱۰۴ درصد رشد در تعداد مشترکان مشاهده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.