تحولات منطقه

قزوین- رئیس شورای حمل و نقل استان قزوین گفت: شهرسازی ریل‌پایه از جمله موارد مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی بوده و ما هم در استان به طور جدی پیگیر تحقق آن هستیم.

پروژه‌های راهسازی قزوین با پیوست زیست محیطی اجرایی می‌شود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حق‌لطفی صبح یکشنبه در جلسه‌ای که در خصوص پروژه‌های راهسازی با حضور مدیر ساخت و توسعه راه‌های این اداره‌کل صبح امروز در سالن جلسات اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: این استان از دیرباز به واسطه موقعیت جغرافیایی خود نقش مهم و مؤثری در حوزه حمل و نقل کشور داشته و در حال حاضر در میان پنج استان پرتردد کشور قرار دارد.

وی افزود: میزان طول محورهای آزادراهی، بزرگراهی و راه‌های شریانی موجود در آن با وجود مساحت نه چندان بزرگ آن گویای همین موضوع است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تأکید کرد: این ویژگی فرصت مناسبی است تا بتوان با استفاده از اقتصاد حمل و نقل بسترهای توسعه استان را فراهم کرد.

حق‌لطفی اضافه کرد: اما نباید اجازه داد در این گذار، امکان‌های زیست محیطی و همچنین کیفیت زندگی در استان و شهرهای آن تحت‌الشعاع قرار گیرد.

این مسؤول بیان کرد: در همین راستا به‌کارگیری الگوهای مناسب توسعه حمل و نقلی متوازن درون و برون شهری در دستور کار جدی راه و شهرسازی استان قرار گرفته و در حال پیگیری و اجرا است.

رئیس شورای حمل و نقل استان قزوین اضافه کرد: احداث راه‌آهن قزوین – رشت، دو خطه کردن راه‌آهن تهران – قزوین- زنجان، توسعه ایستگاه راه‌آهن قزوین، توسعه سیستم حمل و نقل عمومی شهر قزوین(TOD)، بررسی اجرای قطار شهری و BRT از جمله اقداماتی است که با هدف پاسداشت محیط زیست و تحقق توسعه پایدار از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

پروژه‌های راهسازی قزوین با پیوست زیست محیطی اجرایی می‌شود

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین هم در ادامه گفت: تهیه پیوست زیست محیطی از جمله اولویت‌های پروژه‌های راهسازی بوده و در همین راستا این مطالعات برای دو پروژه ملی قزوین – الموت - تنکابن و قزوین – رحیم‌آباد – کلاچای در استان تهیه شده است.

جعفر قزوینیان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ و اعتلای کیفیت محیط زیست عنوان کرد: مراحل پیشرفت کار در پروژه‌های ملی دو محور اصلی قزوین – الموت – تنکابن و قزوین – رحیم‌آباد– کلاچای که در حال احداث بوده و همواره منوط به تهیه و تکمیل مطالعات زیست محیطی بوده است.

وی افزود: حفظ محیط زیست و پرهیز از ایجاد اختلال در زیستگاه‌های جانوران در منطقه الموت در دستور کار جدی وزارت راه و شهرسازی بوده و در این راستا هزینه‌های قابل توجهی هم صرف شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: یکی از پروژه‌هایی که با همین هدف طراحی و به اجرا در آمده، احداث تونل شیرکوه به طول 700 متر بوده که با طرح مطالعاتی محیط زیستی به منظور حفظ و آسیب هرچه کمتر به منطقه زیست جانوری الموت در دستور کار قرار گرفته است.

قزوینیان یادآور شد: ارتقای دانش فنی کارشناسان در جهت حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست در زمان اجرای پروژه‌های عمرانی از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

این مسؤول تصریح کرد: سعی در بهبود روش‌های اجرایی پروژه‌ها و کنترل کیفی کارخانجات تولید آسفالت، بتن و غیره در جهت کاهش اثرات مخرب زیست محیطی از دیگر اقدامات مؤثر در حفظ محیط زیست بوده که توسط کارشناسان و ناظران این اداره کل مورد توجه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.