به گزارش «قدس آنلاین»، محمود شکرآبی اظهار داشت: به تازگی به دعوت رسمی دبیر کل یاتا به عنوان تنها ایرلاین ایرانی غیر عضو در هفتاد و سومین اجلاس سالانه جهانی یاتا معروف به AGM که در شهر کانکون مکزیک برگزار شد، شرکت کردیم.
وی اظهار داشت: مساله محیط زیست که مبحث اصلی آن کاهش تولید گاز دی اکسید کربن در صنعت حمل و نقل هوایی جهان است در آخرین نشست یاتا در مکزیک بررسی و مقرر شد براساس برنامه مشترک «کورسیا» بین یاتا و ایکائو (سازمان بینالمللی هوانوردی کشوری) این دستورالعمل برای شرکتهای ایرانی در همه مسیرهای بینالمللی از سال ۲۰۲۷ لازمالأجرا شود.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ادامه داد: در این اجلاس فرصتی پیش آمد تا با مدیران ارشد کارخانههای بزرگ و مطرح سازنده هواپیما در جهان نظیر بوئینگ، ایرباس و چند کمپانی معتبر دیگر جلساتی برگزار کنیم و مذاکراتی جدی داشته باشیم.
شکرآبی اضافه کرد: در این میان شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای فروش هواپیما به قشمایر اعلام آمادگی کرد و در ادامه جلسات دیگری نیز در تهران با حضور مدیران ارشد این شرکت هواپیماساز از جمله قائم مقام مدیرعامل شرکت بوئینگ در منطقه آفریقا و آسیای غربی، مدیر فروش خاورمیانه، روسیه و آسیای مرکزی شرکت بوئینگ و مدیر منطقهای و امور قراردادهای این شرکت در خاورمیانه روسیه و آسیای مرکزی برگزار شد که به توافقات مطلوبی دست یافتیم.
وی با اشاره به اینکه انعقاد یادداشت تفاهم قشمایر با شرکت بوئینگ توضیح داد: توافق قشمایر با کمپانی بوئینگ، شامل خرید ۱۰ فروند هواپیمای بوئینگ نو از سری ۷۳۷ MAX است.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم اضافه کرد: شرکت هواپیمایی قشم همچنین برنامه دارد پنج فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ با عمر کوتاه و جوان نیز خریداری کند.
شکرآبی اظهار داشت: منابع تأمین خرید همه این هواپیماها از طریق فاینانس بوده و تا اواسط ماه مرداد امسال قرارداد نهایی با بوئینگ امضاء میشود.
مدیرعامل قشم ایر درباره نرخ سود فاینانس هواپیماهای مذکور توضیح داد: درصد فاینانس در کشورها و معاملات خرید هواپیمای نو و کارکرده متفاوت است و از ۴ درصد تا ۹ درصد نوسان دارد.
شکرآبی درباره اخذ مجوز اوفک نیز گفت: همه مجوزها از جمله مجوز اداره خزانه داری آمریکا بر عهده فروشنده و از تعهدات او است.
وی اظهار داشت: شرکت بوئینگ واحدی برای معرفی و واگذاری هواپیماهای دسته دوم دنیا دارد که همان واحد فاینانسینگ این شرکت عهده دار تامین مالی آن نیز است.
وی زمان واگذاری بوئینگ های ۷۳۷ MAX را بعد از سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد.
به گزارش فارس، روز گذشته نیز دو شرکت هواپیمایی ایرانایرتور و زاگرس نیز در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس، با کمپانی ایرباس برای خرید محصولات این شرکت هواپیماساز یادداشتتفاهم امضا کردند.
در این تفاهمنامه ایرلاینهای ایرانی با مدیرعامل کمپانی ایرباس، مقرر شده است ایرتور ۴۵ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ NEO شامل ایرباس ۳۱۸،۳۱۹،۳۲۰،۳۲۱ با ظرفیتهای متفاوت از ۱۰۰ تا ۲۴۰ صندلی از این شرکت هواپیماساز خریداری کند.
همچنین زاگرسایر نیز در قالب تفاهمنامهای با کمپانی ایرباس، برنامه دارد ۲۸ فروند هواپیما خریداری کند، این هواپیماها شامل ۲۰ فروند A۳۲۰ نئو و ۸ فروند A۳۳۰ نئو است.
نظر شما