انتخاب چهاردهم

شیراز- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی گفت: ۲ کوره زغال درختان بلوط منطقه جنگلی «دره مار» شهرستان ممسنی کشف و امحا شد.

۲ کوره زغال درختان بلوط در ممسنی کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مسعودی جم اظهار کرد: پس از دریافت گزارش‌های مردمی، مبنی بر وجود کوره‌های زغالی در محدوده جنگلی روستای دره مار در اطراف ممسنی گروهی از یگان حفاظت اداره کل و اداره منابع طبیعی این شهرستان به محل اعزام شدند.

مسعودی جم ادامه داد: با هماهنگی دادستان شهرستان ممسنی و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان۲ نفر که به طور شبانه اقدام به قطع درختان کهنسال بلوط و تبدیل آن‌ها به زغال می‌ کردند، به عنوان عاملان اصلی این تخلف زیست محیطی، بازداشت و برای ادامه مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند .

وی افزود: در این عملیات حدود ۴۰۰ کیلوگرم زغال کشف و تعدادی آلات و اسباب جرم به همراه ساختمان مورد نظر نیز توقیف شد.

مسعودی جم با هشدار جدی به متخلفان و قاچاقچیان زغال، بیان کرد: در برخورد با سودجویان و کسانی که برای تهیه زغال با قطع درختان جنگلی اقدام به تخریب عرصه‌های جنگلی می‌کنند قاطعانه برخورد می‌شود و اشد مجازات از سوی مراجع قضایی در انتظار آنان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی، حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه‌ای همگانی دانست و تصریح کرد: شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به گزارش‌های مردمی در زمینه هر گونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی است.

شهرستان ممسنی دارای ۳۵۰ هزار هکتار جنگل و مرتع است و بیشترین پوشش گیاهی آن شامل بلوط، ارژن، زالزالک، بادام کوهی، گیلاس وحشی، بنه، کُنار، کیکم و زبان گنجشک است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.