منابع وابسته به حشد شعبی عراق از آزادسازی کامل ناحیه العیاضیه در استان نینوا از لوث داعش خبر دادند.

آزادسازی کامل ناحیه العیاضیه در استان نینوا از لوث داعش

به گزارش قدس آنلاین، منابع وابسته به حشد شعبی عراق از آزادسازی کامل ناحیه العیاضیه در استان نینوا از لوث داعش خبر دادند.

این منابع بیان کردند: نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی حشد شعبی و نیروهای پلیس موفق به آزادسازی کامل ناحیه العیاضیه و اهتزاز پرچم عراق بر بالای ساختمانهای آن شدند.

منابع مذکور اعلام کردند: آزادسازی ناحیه العیاضیه با پوشش هوایی ارتش و توپخانه ای و موشکی حشد شعبی حاصل شد.

عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات تلعفر می آییم قبلا اعلام کرده بود: نیروهای پلیس، واکنش سریع و لشگر نهم زرهی به آخرین مرکز داعش در استان نینوا یعنی العیاضیه حمله ور شدند.

وی قبلا اعلام کرده بود که نیروهای لشگر شانزده پیاده ارتش عراق روستاهای العلولیه، خویتله، کصیر، الهارونیه، قبک، الصاجعه، التمارات، اردوگاه الکسک، تل محمد، الوائلیه، نیروگاه گاز، قعله الحدود، کارخانه گچ و مناطق البشار  النخوه در اطراف العیاضیه را از لوث داعش آزاد کرده اند و به ورودی های العیاضیه رسیده اند.

شایان ذکر است که ناحیه العیاضیه ناحیه ای کوچک از توابع تلعفر در استان نینوای عراق است. العیاضیه در ۱۱ کیلومتری شمال غربی شهر تلعفر و ۶۵ کیلومتری شمال غرب شهر موصل است. ساکنان العیاضیه را ترکمن ها، اعراب و اقلیت کُرد تشکیل می دهند. مرکز این ناحیه به زبان ترکمنی تکلم می کنند و روستاها و حومه آن به زبان عربی و کردی سخن می گویند.

منبع: المنار

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.