اهواز_معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: فاز دوم طرح آبرسانی به شهرهای شمال شرق خوزستان تا افق ۱۴۲۵ جمعیت معادل ۷۳۰ هزار نفر را در خود دیده است.

افق طرح فاز دوم آبرسانی به شهرهای شمال شرق خوزستان ۷۳۰ هزار نفر را در خود دیده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صابر علیدادی ده کهنه در حاشیه مراسم کلنگزنی فاز دوم طرح آبرسانی به شهرهای شمال شرق استان خوزستان که شامگاه چهارشنبه در شهر رامهرمز انجام شد، بابیان اینکه این فاز دوم طرح آبرسانی به شهرهای شمال شرق با اعتباری ۵۵ میلیارد تومان اجرا می شود، اظهار کرد: زمان اجرایی این پروژه نیز ۳۶ ماه اعلام شده است.
وی افزود: این پروژه در راستای پازل بزرگ طرح آبرسانی شهرهای شمال شرق استان ایت که ۴ شهر، ۸شهرستان و ۶۸۹ روستا را از آب پایدار و با کیفیت برخوردار می کند.
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان بااشاره به اینکه طرح ما تا افق۱۴۲۵ جمعیت معادل۷۳۰ هزار نفر رادر خود دیده است گفت: اعتبار فایناس یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان است.
علیدادی ده کهنه ادامه داد: بخش های خارج از فایناس تقریبا ۳۰۰ میلیارد تومان است.
وی اظهار کرد: سازمان آب برق آمادگی دارد که در کنار اجرای این پروژه فاز بعدی را اجرا کند اما به علت تنگنای اعتباری که وجود دارند دستانش بسته است.
معاون آبرسانی سازمان آب وبرق خوزستان خواستار حمایت از نمایندگان مردم شهرهای رامهرمز و هفتگل در مجلس شورای اسلامی شده است.
علیدادی ده کهنه گفت: باحمایت نمایندگان بتوانیم پازل خیلی سریع به مدار بیاوریم تا مردم شمال شرق از آب باکیفیت و استاندارد برخوردار شوند.
وی درخصوص ابعاداین پروژه عنوان کرد: یک ایستگاه کمپاری در این طرح با ظرفیت۹۵۰ هزار متر مکعب در شبانه روز وجود دارد، کل طرح نیز ۳۰۰ کیلومتر خط انتقال ۷۰۰ تا۱۳۰۰دارد، ظرفیت مخازن این طرح نیز ۱۶۰ هزار متر مکعب و تصفیه خانه جامع و استاندارد با طرفیت ۲۷۰ هزار متر مکعب درشبانه روزی در این طرح وجود دارد.
معاون آبرسانی سازمان آب برق خوزستان  بابیان اینکه یکی از طرح جامع آبرسانی استان خوزستان است که جلوتر از سایرطرح های جامع فایناسش برگزار شده است اظهار کرد: اکنون پیگیر شورای اقتصادی و مجوزات بعدی تا اینکه پیمانکار کار اجرایی را شروع کند.
علیدادی ده کهنه درپایان ضمن ابرازامیداوری گفت: امیدواریم اشغالزایی در شهرهای شمال شرق افزایش یابد و مردم استان آنچه حق شان است آن هم آب پایدار و باکیفیت هست به آنها برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.