بندرعباس - جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه هیئت حاکمه آمریکا قوه عاقله خوبی ندارند، گفت: برای مقابله با حرکات مبهم و شیطنت آمیزآمریکا در منطقه آماده هستیم.

آماده مقابله با حرکات مبهم و شیطنت آمیز آمریکا در منطقه هستیم

به گزارش قدس آنلاین، امیر احمدرضا پوردستان در جمع فرماندهان و کارکنان نیروهای نظامی ارتش مستقر در استان هرمزگان که در سالن اجتماعات منطقه یکم امامت نیروی دریایی بندرعباس برگزار شد، بیان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یکی از آماده ترین ارتش های جهان نقش تعیین کننده ای در معادلات منطقه ای دارد و از آمادگی زیادی برای مقابله با هرگونه تهدیدی است و اجازه تجاوز به هیچ کشور متجاوزی نخواهد داد.

امیر پوردستان با تاکید برآمادگی کامل و انجام تمرینات منظم رزمی و تاکتیکی در رزمایش های مختلف بیان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز از نظر تجهیزات نظامی و نیروی انسانی در بالاترین آمادگی بسر می برد و همین امر موجب تشکیل  اشکال مختلف نظامی و استراتژیکی شده است و هر گونه تهدیدی بدترین جواب را از سوی جمهوری اسلامی خواهند دید.

وی اظهارداشت: یکی از مسائلی که امروز با آن روبروی هستیم موضوع تهدیدات گروهک های داعش و تکفیری است، که برای مقابله با آن در کشورهای همسایه حضوری فعال داریم.

وی با بیان اینکه دریا موضوع مهمی است، با اشاره به هیئت حاکمه آمریکا بیان داشت: هیئت حاکمه آمریکا حساب درستی برای آنها نمی شود باز کرد و قوه عاقله خوبی هم ندارند و ممکن است شیطنت کنند و حرکتهای مبهمی در منطقه انجام بدهند. ما برای هر حرکتی در منطقه باید آماده باشیم و این آمادگی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی وجود دارد و اشتباه کوچک دشمنان به ناکامی بزرگی برای آنها تبدیل خواهد شد.

جانشین فرمانده کل ارتش بیان داشت: مقام معظم رهبری در بیانات سال ۸۸ بر ارتش متدین تاکید داشتند و از آن سال به بعد موضوع ارتش متدین به عنوان یک اصل مهم در دستور کار فرماندهان ارتش قرار گرفت و بر همین اساس برنامه جامع و استراتژیک ارتش متدین طراحی و تدوین شد.

وی عنوان کرد: فرمانده کل قوا با تاکید بر ارتش متدین دو نگاه مهم را در بدنه ارتش تزریق کردند و امروز بنده از سوی فرمانده کل ارتش به عنوان رئیس کارگروه تعالی ارتش انتخاب شده ام و وظیفه مهم ارتش متدین را پیگیری می کنم و هر چقدر در این موضوع کار شود باز هم کم است و باید تلاش بیشتری در راستای منویات فرماندهی کل قوا داشته باشیم.

جانشین فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: فرمانده یا مدیر باید چند ویژگی داشته باشد که اخلاق، توجه به زیردستان، مهربانی، شخصیت دادن به سربازان و پرسنل از اهمیت زیادی برخوردار است. اخلاق در دین اسلام مورد تاکید ویژه ای بوده است تا آنجا که پیامبر اسلام به ویژگی بارز اخلاق بارها در قرآن مورد تاکید قرار گرفته است و نباید از ویژگی اخلاق به سادگی گذشت.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به آسایش و معیشت سربازان اظهارداشت: یکی از مواردی که تاکید زیادی بر آن است توجه به وضعیت سربازان و معیشت آنها است. موضوعات مختلف از جمله خوابگاه، معیشت، مشکلات شخصی است که باید یک فرمانده و سایر رتبه ها به آن توجه کنند. یک فرمانده در هر فرصتی که پیدا می کند بین سربازان باشد و از نزدیک با انها صحبت کند تا شاهد اتفاقات ناگواری نباشیم.

امیر پوردستان افزود: فرماندهان باید در جمع یگان‌های خود حاضرشده و باعث انگیزه سربازان، افزایش روحیه و شخصیت گذاری به آن‌ها شوند و با تشویق آن‌ها می‌توانیم سبب رشد و حرکت تمامی سربازان شویم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.