گناباد-در حال حاضر ذخیره خون بند ناف در گناباد امکان پذیر است و کسانی که مایل باشند می تواننداز این امکان استفاده کنند.

ذخیره خون بند ناف در گناباد امکان پذیر شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر اعظم محمودیان متخصص زنان و زایمان در گناباد در گفت و گو با خبرنگارما  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت، ‌ذخیره خون بند ناف از مواردی است که امروزه بسیاری از خانواده دوست دارند از آن استفاده کنند چراکه خون بند ناف نمونه خون سلول های بنیادی است که در جفت وجود دارد و در درمان بیماری های خاص کاربرد دارد.

وی افزود، متقاضیان می توانند با مراجعه به بانک خون مشهد که جنب آزمایشگاه جهاد دانشگاهی مشهد واقع شده است نسبت به عقد قرارداد با این مرکز اقدام کنند که در این صورت وسایل نمونه گیری در اختیارشان قرار می گیرد و من نیز به عنوان نماینده بانک خون بند ناف در گناباد نمونه های لازم را در زمان زایمان انجام خواهم داد.

دکتر محمودیان تصریح کرد، ‌ نمونه گیری خون بند ناف در زایمان طبیعی و سزارین امکان پذیر است و همشهریان می توانند ضمن زایمان در گناباد از این امکان استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد، ‌بهترین زمان استفاده از نمونه خون بند ناف در ۵ سال اول نمونه گیری است اما تا ۱۵ سال هم قابل استفاده خواهد بود.

بسیاری از خانواده ها به منظور ذخیره خون بند ناف و از استفاده از امکانات بانک خون بند ناف برای تولد نوزادانشان به مشهد می روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.