نوراله دلخواه روز سه شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه این دستگاه سالانه به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهارداشت: این دستگاه اجرایی قبل از تفکیک با راه و شهرسازی، حدود ۳۰ میلیارد تومان مطالبه داشته که این میزان به ۱۲ میلیارد تومان کاهش یافته و بیشتر مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات راهداری از محل اعتبارات استانی تأمین می شود، افزود: این اعتبارات به صورت قطره چکانی تزریق می شود که جوابگوی نیازهای ما برای اجرای پروژه ها و تعمیر و نگهداری مسیرهای مواصلاتی نیست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام انجام عملیات لکه گیری، روکش آسفالت، ترمیم، نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی، گارد ریل و ... از وظایف این دستگاه اجرایی است، ادامه داد: ایمن سازی محورهای جدید از وظایف راه و شهرسازی است و راهداری پس از اتمام عملیات اجرایی، وظیفه نگهداری و ترمیم مسیرها را به عهده دارد.
دلخواه خرید تجهیزات نگهداری جاده ها، همچون گارد ریل، علائم و تابلوهای راهنمایی را نیازمند تأمین نقدینگی دانست و بیان داشت: این تجهیزات و علائم در داخل کشور تولید می شود اما تولیدکنندگان تنها به صورت نقد اقدام به فروش می کنند که عدم نقدینگی و عدم تأمین اعتبار، کار ما را با مشکل مواجه ساخته است.
وی با اشاره به اجرای عملیات آسفالت در مسیرهای مواصلاتی استان، خاطرنشان ساخت: پس از اجرای عملیات آسفالت تا انجام خط کشی، حداقل باید ۲ هفته فاصله ایجاد شود تا رنگ و مواد شیمیایی موجود در آسفالت، واکنش نشان ندهند و رنگ دچار تغییر و خرابی نشود.
نظر شما