تحولات لبنان و فلسطین

اصفهان- معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه از رشد ۲۴ درصدی تحویل کلاف گرم فولاد مبارکه به بازار داخلی خبر داد.

 رشد ۲۴ درصدی تحویل کلاف گرم فولاد مبارکه به بازار داخلی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان،  محمود اکبری با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال سیاست گذاری صورت گرفته جهت تأمین حداکثری نیاز صنایع پایین دستی کشور، میزان تحویل کالا به بازار داخل در چهارماهۀ اول سال ۹۷ با رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۲ میلیون و ۵۰ هزار تن رسید که از این میان یک میلیون و ۲۸۲ هزار تن کلاف گرم به بازار داخل تحویل شده و نسبت به چهارماهۀ اول سال ۹۶ رشد ۲۴ درصدی داشته است.

وی افزود: در تیرماه امسال تحویل محصولات فولاد مبارکه به بازار داخل نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۹ درصدی داشته که از این میان تحویل کلاف گرم به بازار داخل با رشد چشمگیر ۵۴ درصدی به ۴۳۹ هزار تن در ماه رسید.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تصریح کرد: همچنین در چهارماهۀ اول سال ۹۷ در بخش ورق‌های رنگی نیز تحویل محصولات به بازار داخل بیش از ۱۰ درصد نسبتبه مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و به ۳۷ هزار تن رسید.
وی از تخصیص ۲۸ درصدی محصولات فولاد مبارکه به تولیدکنندگان لوله و پروفیل ساختمانی خبر داد و افزود: سهم صنایع تکمیلی ۱۹ درصد، خودروسازان ۱۱ درصد، سازه‌های فلزی ۱۱ درصد و لوله‌های انتقال سیالات ۵ درصد بوده است که این صنایع بزرگترین مشتریان فولاد مبارکه هستند.
اکبری در ادامه با تأکید بر اهمیت حضور در بازارهای صادراتی گفت: در بخش صادرات نیز تداوم حضور مؤثر در این بازار، با هدف تأمین نیازهای ارزی شرکت مورد توجه قرار گرفت و ضمن حفظ توازن بازارهای داخلی، حضور در بازارهای صادراتی با عرضۀ محصولات مازاد بر نیاز مصرف کشور مانند تختال هدف گذاری و عملیاتی شد.
وی با اشاره به میزان عرضۀ محصولات فولاد مبارکه به بازارهای داخلی و صادراتی بیان کرد: با توجه به نقش سازنده و مؤثر فولاد مبارکه در حمایت از صنعت و اقتصاد کشور، حجم عرضۀ انواع محصولات همزمان با بیست و پنجمین سالروز افتتاح شرکت از ۱۰۰ میلیون تن عبور کرد که درمجموع حدود ۸۲ درصد آن به بازار داخل اختصاص داشت و مستقیماً در اختیار صنایع پاییندستی قرار گرفت.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه توجه به تولید محصولات ویژه و با ارزش افزوده بالا را یکی دیگر از استراتژی های فولاد مبارکه خواند و افزود: در سال گذشته، توسعۀ سبد محصولات با تمرکز بر فروش محصولات ویژه (ارزش افزوده بالا) همانند سال های قبل به عنوان یکی از اهداف استراتژیک شرکت مطرح بود؛ در این راستا حجم فروش این محصولات نظیر انواع ورق های API موردنیاز صنایع نفت و گاز، ورق های کیفی ساختمانی، ورق های IF و میکروآلیاژی موردنیاز صنعت خودرو و... به یک میلیون و ۴۳۸ هزار تن رسید که این میزان معادل ۲۰ درصد از کل فروش محصولات بوده است.
وی تاکید کرد: میزان واردات محصولات فولادی تخت به کشور در چهارماهۀ اول سال ۹۷ حدود ۵۰ درصد و در محصولات گرم ۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته که این کاهش به دلیل افزایش عرضه های فولادسازان داخل مانند فولاد مبارکه تحقق یافته است و بیانگر عرضۀ کافی و متناسب با شرایط بازار داخلی محصولات فولادی از سوی فولاد مبارکه بوده است.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تصریح کرد: برای سال ۹۷ متناسب با رشد ظرفیت های تولید، برنامه ریزی لازم برای فروش ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از محصولات فولاد مبارکه در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.