راضیه علیرضایی با اعلام این خبر اظهار کرد: بسیاری از افراد در حوزههای طراحی، بازاریابی، مد و شناخت بازارهای خارجی توانمندیهایی دارند که میتوانند هویت جدیدی به محصول تولید شده یا در حال تولید بدهند. این موضوع ممکن است توسط تولیدکنندهای اتفاق بیافتد که از پایه سرمایهگذاری کرده و مدل جدیدی خلق کند؛ زمانی هم ممکن است یک صاحب ایده هویت ایجاد شده را به آنچه در حال تولید است تبدیل کند و اصلاحات مورد نظرش را انجام دهد و به همین دلیل از روش تولید بدون کارخانه استفاده میکند.
وی ادامه داد: کشورهای موفق به همه رویههای خلق برند و رساندن آن به بازار بینالمللی کمک میکنند این کمک ممکن است به کسب و کارهای کوچکی که میتوانند زنجیرههایی همراه ایجاد کنند و محصول و یا کلکسیونی از محصولات مرتبط را تولید کنند و یا واحدهای بزرگی که با تحقیق و توسعه گسترده یک برند را خلق میکنند و یا در مواردی مشابه با تولید بدون کارخانه صورت بگیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی یادآور شد: برخی از افراد نیز در خلق برند از بازار میآیند و نظریههای خود را تبدیل به هویت تولید یک کالا در یک کارخانه یا کارگاه کوچک میکنند. کشورهای توسعه یافته از همه این رویهها حمایت میکنند و ما نیز در همین راستا در موضوع تولید بدون کارخانه به تازگی وارد شدیم و امیدواریم این ورود، زمینه دریافت اخذ مجوز تولید بدون کارخانه توسط افراد توانمند استان در حوزههای طراحی، تجارت، مد، بازاریابی و صادرکنندگان کالاهای خاص شود تا به این ترتیب از ظرفیتهای خالی کارخانجات استفاده و محصولات جدید خلق شود، همچنین هویتهای جدیدی ترجمه شود و به بازارهای بینالمللی هم دست یابند.
وی به برگزاری همایش ملی برندینگ از سوی انجمن مدیران صنایع خراسان در 5 سال اخیر اشاره کرد و گفت: امسال ششمین دوره این همایش برگزار میشود؛ این همایش به نوعی نشان دهنده ورود تشکلهای صنعتی و تولیدی به نقشهای اجتماعی مور نیاز جامعه و دیگری اهمیت مساله برندینگ است.
علیرضایی تاکید کرد: اگر بتوانیم از برندهای قدیمی حفاظت کنیم و برندهای خلق شده جدید را پایدار کنیم و سهممان را در بازار در رابطه با برندهای ایرانی تقویت کنیم، بخشی از وظایف خود را انجام دادهایم و در این زمینه یکی از اولویتهای دولت و سازمان صنعت، مساله برندینگ است و ما علاقمند به تقویت و حمایت از این موضوع هستیم.
نظر شما