رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس تشکیل گروه های مطالعاتی در جامعه، ادارات و نهاد های مختلف را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه پیشنهاد کرد.

باشگاه‌های کتابخوانی راه اندازی شود/ سطح پایین سرانه مطالعه یک آسیب جدی است

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس، حجت الاسلام ولیزاده با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه گفت: کتابخوان کردن مردم از جمله وظایف دستگاه های فرهنگی است که در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس  ایجاد باشگاه های کتابخوانی در قالب گروه های ۱۲ نفره در هر مکانی را پیشنهاد می کند تا با معرفی کتاب و تعریف آن لذت کتاب خواندن در مذاق افراد جامعه بنشیند.

وی بر تشکیل گروه های مطالعاتی در ادارات و دستگاه های مختلف تأکید کرد و افزود: عدم مطالعه افراد جامعه و پایین بودن سطح آگاهی یک آسیب جدی است؛ چرا که بسیاری از ناهنجاری ها به دلیل نا آگاهی شکل می گیرد.

تشکیل گروه های مطالعاتی در ادارات و نهادهای مختلف از جمله سازمان زندان ها و بین زندانیان نقش مؤثری بر کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی خواهد داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس با بیان اینکه باید تسهیلات و امکاناتی را در حد توان شهرستان برای ترویج فرهنگ مطالعه فراهم کنیم گفت: چاپ و ارائه کتاب های کم حجم و در قطع جیبی و ایجاد کتابخانه های باز در اماکن مختلف چون مساجد، مراکز درمانی و اتوبوس ها و تسهیل در دسترسی عموم مردم به کتاب می تواند در افزایش سرانه مطالعه مؤثر باشد.

وی بیان کرد: کتاب باید با حفظ جایگاهش چون فیلم ها در قفسه هایی جداگانه در سوپر مارکت‌ها و مراکز پرتردد قرار گیرد و در زندگی مردم جریان یابد.

این مسؤول در پایان گفت:عادت به مطالعه باید از زمان کودکی در افراد جامعه نهادینه شود که در این راستا با برنامه ریزی های مختلف و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش می‌توان نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه بویژه خانواده ها، گام‌های مثبتی برداشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.