به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حسین قراباغی رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورا با محوریت هماندیشی و هماهنگی اجلاس جهانی گردشگری با حضور اعضای شورا، معاونان و کارشناسان شهرداری، مدیرعامل و کارشناسان شرکت سیاحتی علیصدر، اظهار کرد: به طور قطع با همافزایی مدیریت شهری در اجلاس میتوانیم یاریرسان حوزه گردشگری استان باشیم تا جایگاه همدان و شناساندن ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی آن، پررنگتر شود.
وی افزود: برگزاری اجلاسهای بینالمللی و تقویت صنعت گردشگری همراه با ایجاد زیرساختهای ضروری، راهکاری برای برونرفت از مشکلات اقتصادی محسوب میشود.
قراباغی با بیان اینکه مدیریت شهری برای نمایش ظرفیتهای شهر همدان هزینه خواهد کرد، گفت: رونق گردشگری به منظور سرمایهگذاری در شهر و ایجاد اشتغال برای شهروندان در برنامهریزی کوتاهمدت دغدغه تمامی مسئولان مدیریت شهری است.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به طرح مطالعاتی شهرک درمانی همدان، بیان کرد: طراحی شهرک درمانی با رویکرد توسعه گردشگری سلامت و روانشناسی محیط با هدف طراحی متمرکز کاربریهای درمانی شهر در یک مکان معین با محیطی مناسب برای بهرهمندی بیماران و همراهان آنها، نیازهای درمانی افراد جامعه را به نحوی پاسخگو خواهد بود.
قراباغی با بیان اینکه متمرکز کردن صنوف به ویژه پزشکان دغدغه چندین سال مسئولان امر است، ادامه داد: با توجه به نیازسنجیها در شهر باید این طرح از مرحله مطالعاتی به مرحله عملیاتی برسد تا از طرفیتهای سرمایهگذاری پزشکان و... در این بخش بهرهمند شویم که این مهم، مستلزم ایجاد زیرساختهای آن و بسترسازی است تا سرمایه گذار هم پای کار بیاید.
* اعلام فراخوان ایده برتر شهری در آینده نزدیک
وی همچنین از اعلام فراخوان ایده برتر شهری با محوریت اقتصادی، سرمایهگذاری و گردشگری و بهرهگیری از ایدههای اجرایی و سازنده شهروندان به منظور ترسیم افق مطالعاتی، عملیاتی و توسعه شهری در آینده نزدیک توسط کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورا خبر داد.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورا؛ ورودیهای شهر؛ نورپردازی و رنگآمیزی شهری؛ پروژههای مشترک و یکپارچه گردشگری، اقتصادی و سرمایهگذاری؛ بازآفرینی و احیای بافت تاریخی و اماکن خاص گردشگری و توریستی شهر همدان و همچنین شیوه مدرن تبلیغات محیطی، رسانهای و فضای مجازی را از اولویتهای اساسی فراخوان ایده برتر شهری برشمرد.
قراباغی با تأکید بر اینکه رایزنی برای شناسایی باز زندهسازی و احیای تمام بناهای تاریخی رها شده در سطح شهر از اولویتهای کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری است، از جمعآوری بانک اطلاعاتی اماکن تاریخی شهر همدان خبر داد.
وی همچنین با بیان اینکه تمام هم و غم مدیران شهرداری و اعضای شورا شهر همدان حمایت از طرحهای گردشگری و سرمایه گذاری است، گفت: به همین منظور در دفترچه تعرفه عوارض شهرداری همدان به منظور تشویق شهروندان برای سرمایهگذاری در شهر و حفظ بناهای تاریخی، بستههای حمایتی دیده شده است؛ بنابراین نباید در خدمترسانی به مردم وقفهای ایجاد شود.
* اعلام آمادگی مدیریت شهری برای حمایت از اجلاس جهانی گردشگری
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز آمادگی مدیریت شهری را برای حمایت از برگزاری هرچه باشکوهتر اجلاس جهانی گردشگری در راستای توسعه شهر همدان اعلام کرد.
کامران گردان با بیان اینکه گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه استان همدان محسوب میشود، افزود: این اجلاس بین المللی فرصت طلایی است که باید به منظور جذب گردشگران داخلی و خارجی حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.
به گفته وی، با توجه به اینکه همدان جزو شهرهای هدف گردشگری در نقشههای بینالمللی نیست؛ اگر تمام تلاش خود را در این اجلاس جهانی حول محور این مهم داشته باشیم، شهر همدان به عنوان هدف بین المللی گردشگری مورد توجه توریست داخلی و خارجی قرار میگیرد.
رئیس شورای شهر همدان با اشاره به بهره گیری از ظرفیتهای تهران برای تبلیغات اجلاس جهانی گردشگری در همدان، معتقد است: تبلیغات و اطلاع رسانی این اجلاس مناسب بوده اما کافی نیست؛ بنابراین در فرصت باقی مانده قبل از برگزاری اجلاس باید نگاه ها را به سمت همدان جذب کنیم.
گردان با تأکید بر اینکه در تبلیغات این اجلاس بینالمللی همراه مسئولان امر خواهیم بود، افزود: عبور زائران اربعین حسینی از شهر همدان یک فرصت متمایز برای معرفی برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان و جذب گردشگران داخلی است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با تأکید بر اینکه آبروی کشور و استان همدان به برگزاری اجلاس جهانی گردشگری گره خورده است، گفت: با توجه به اینکه معرفی همدان به جهانیان بدون هزینه مضاعف در حال انجام است، باید فرصت برگزاری این اجلاس بینالمللی را در شهر همدان غنیمت شمرده و نام همدان را بر روی آنتن رسانههای داخلی و خارجی مطرح کنیم.
حمید بادامینجات افزود: تبلیغات همدان با برگزاری رویدادهای بین المللی همدان ۲۰۱۸ به خارج از استان هدایت شد و شهر همدان در ردیف ۵ شهرگردشگری کشور قرار گرفت.
وی با توجه به نارضایتی شهروندان از پیاده راه اکباتان، از شهرداری خواست: به منظور رونق دادن به این مسیر انتظار میرود برای جهتدهی مورد استقبال شهروندان، نوع صنوف واقع در پیادهراهها ساماندهی شود.
فرهنگ گردشگری را باید در همدان نهادینه کرد
عضو هیات رئیس سازمان جهانی گردشگری و مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر هم صنعت گردشگری را یکی از راهکارهای اقتصادی برای بهبود معیشیت مردم دانست و گفت: برگزاری چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در شهر همدان با این هدف به انجام میرسد که همدان را خوبتر معرفی کرده و باور گردشگری را در بین مردم نهادینه کنیم.
حمیدرضا یاری با تأکید بر اینکه این اجلاس بینالمللی را مصادره نخواهیم کرد، عنوان کرد: تنها هدف این است تا دورنمایی از شهر همدان را به نمایش بگذاریم که گردشگران را جذب کنیم؛ بنابراین از تمامی ظرفیتها برای پای کار آوردن مردم بهره میبریم.
وی از فرهنگسازی گردشگری و سرمایهگذاری در حوزه گردشگری استقبال کرد و گفت: با برگزاری رویدادهای گردشگری درصدد هستیم فرهنگ گردشگری در همدان را نهادینه کنیم و دغدغه داریم که در سال ۲۰۱۹ شاهد پیامدهای مثبت رویدادهای گردشگری «همدان ۲۰۱۸» باشیم.
انتهای پیام/
نظر شما