به گزارش قدس آنلاین ؛ محمد کافی شامگاه گذشته در نهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت دانشگاه فردوسی مشهد، در خصوص اهداف دانشگاه فردوسی، اظهارکرد: رویکردها و سیاستهای ما این است که در حوزه مسئولیتپذیری اجتماعی دانشگاه تلاش کنیم به این شکل که بتوانیم در اداره بهتر کشور سهمی ایفا کنیم و دانشگاه در این جهت به صورت جدی تلاش میکند تا تمام دست اندرکاران و استادان تشویق شوند که با جامعه و بازارکار، ارتباط داشته باشند.
منبع : ایسنا
وی خاطرنشان کرد: در حوزه دیپلماسی علمی و بینالمللیسازی دانشگاه فردوسی یکی از رویکردهای ما کسب آوازه جهانی دانشگاه فردوسی مشهد است که در این جهت تلاشهای گستردهای انجام شده است. دانشگاه فردوسی سرآمد و دانشگاه اول کشور در حوزه بینالمللیسازی و دیپلماسی علمی است.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود:1700دانشجو بینالمللی از 20 ملیت مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در عرصه حرکت در مرزهای دانش با دانشگاههای تراز اول دنیا همکاری داریم و تلاش کردهایم با دانشگاههای برتر دنیا همگرایی داشته باشیم. با دانشگاههای کشورهای آلمان، فرانسه، روسیه و سوییس گفتوگو کردهایم و تلاش داریم در فعالیتهای علمی جهانی مشارکت کنیم.
کافی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که در حوزه تبادل دانشجو با کشورهای خارجی نیز گامهایی برداریم و انجمنهای علمی باید در این زمینه پیشقدم باشند.
وی با بیان اینکه «طرحهای برون دانشگاهی اعضای هیئت علمی مورد حمایت جدی دانشگاه قرار میگیرد» عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با کارآفرینی و ایجاد ظرفیت برای شرکتهای فناور و دانش بنیان با محوریت انجمنهای علمی، از مشکلاتی که دانشجویان بعد از دانشآموختگی با آن مواجه هستند، بکاهیم تا دانشجویان دانشگاه فردوسی بعد از فارغالتحصیلی یا هنگام تحصیل توسط صاحبان صنعت به کار گرفته شوند.
کافی با اشاره به اینکه «یکی از مهمترین مولفههای پیشرفت دانشگاه شهرت آن است» تاکیدکرد:
اگر دانشگاههای جامع را از دانشگاههای صنعتی جدا کنیم،دانشگاه فردوسی مشهد دومین دانشگاه جامع کشور بعد از دانشگاه تهران است. ما تلاش میکنیم تا زمانی که به آرم دانشگاه فردوسی نگاه میشود، در ذهن خود یک دانشگاه معتبر به یاد آوردند. تلاش کردهایم در حوزه رتبهبندی جایگاه خود را روز به روز بهتر کنیم.
وی با اشاره به اینکه«بیشتر از آن که تعداد انجمنهای علمی مهم باشد، کیفیت آنها مهم است»، ابراز کرد: انتظار داریم که بیشتر به سمت کیفیتگرایی حرکت کنیم و آنچه که مهم است یعنی تعامل بیشتر با استادان نیز انجام شود.
انتهای پیام
نظر شما