تحولات لبنان و فلسطین

اولین سمینار توانمندسازی عوامل اجرایی ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی برگزار شد.

برگزاری اولین سمینار توانمندسازی عوامل اجرایی ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، اولین سمینار توانمندسازی عوامل اجرایی ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی برگزار شد و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: تفاوت ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با دیگر استان ها این است که مسافران هم برای زیارت و هم برای سیاحت به این استان سفر می کنند ، البته اولویت سفر در این استان زیارت است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی امروز ۸ اسفند دراولین سمینار توانمندسازی عوامل اجرایی ستاد خدمات سفر استان با اشاره به برگزاری این سمیناراظهارکرد: آموزش امری است که در همه سطوح و در همه نهادها و دستگاه ها باید استمرار داشته باشد تا خدمات با کیفیت مطلوب ارائه شود.
وی با بیان اینه آموزش نه تنها به صورت فردی بلکه به صورت سازمانی نیزباید توسعه پیدا کند، ادامه داد: ما نیازمند آموزش هستیم و در جهت ارتقاء کیفی و کمی خدمات سفر باید آموزش را جدی بگیریم.
مکرمی فر با اشاره به نقش بخش خصوصی در ارائه خدمات به زائران و گردشگران گفت: امروزه بخش خصوصی را ابزارتلقی نمی کنیم بلکه بخش خصوصی را همکاران و شریک خود می دانیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی  تصریح کرد: امیدواریم با خدمات ستاد سفر زمینه رضایت قلبی زائران را فراهم کنیم.
هم چنین مهدی فروزان سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی و مدیرکل امور رفاهی معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به لزوم برگزاری این سمینار آموزشی، اظهار کرد: سالیانه ما میزبان بیش از ۳۱.۵ میلیون زائر و مسافر در مشهد هستیم که باید خدماتی فرهنگی، رفاهی، اقامتی، امداد و نجات و ... دریافت کنند و اگر این خدمات به روز و متناسب با نیازهای جدید همراه نباشد این افراد با مشکلاتی مواجه خواهند شد.
وی افزود: خدماتی که ارائه می کنیم باید در سطحی باشد که مورد قبول حضرت رضا(ع) باشد و نشانه این پذیرش نیز این است که زائران و گردشگران که به مشهد می آیند با رضایت به مشهد آمده و برگردند که این مهم در کمیته های مختلف ستاد به بهترین وجه انجام شده است.
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با بیان این که نوروز ۹۷ ما میزبان ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر به مشهد بودیم، درباره  نحوه آمارگیری اظهار کرد: ۶ ورودی در استان داریم که نوع خودرو را مشخص می کند و دوم این که دوربین های تردد شمار و پلاک خوان دارد، همین دوربین ها را در ورودی های مشهد نیز داریم .
وی ادامه داد: براساس فرمولی مشخص شده از سوی  کمیته کشوری آمارستاد خدمات سفر، به ازای هر خودرو ۲.۵ نفر و به ازای هر اتوبوس ۱۸ نفر، هر پرواز ۵۲ درصد زائر و هر رام قطار نیز ۶۲ درصد را زائر در نظر می گیریم .
فروزان گفت: به این شکل تا حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد آمارورود زائرو مسافر نزدیک به صحت است.
وی یادآور شد:  درمبادی ورودی خودروهای دیگر استان ها را فقط شمارش می کنند و در ورودی مشهد نیز خودروهای با پلاک مشهد شمارش نمی شوند.
در ۲۸ شهرستان ستاد خدمات سفر با دبیری میراث فرهنگی فعال است و به خوبی در جهت شناسایی مناطق گردشگری خودشان فعال باشند و سامانه هایی برای نقاط گردشگری خودشان این زائران را شناسایی کنند  تا مسافران بدون توقف در مسیر به مشهد نیایند.
وی با بیان این که میراث فرهنگی و گردشگری همکاری خوبی با دستگاه های مرتبط با ستاد دارد، تصریح کرد: امروز مشهد الرضا(ع)  مقصد غایی سفرها در سراسر ایران است واین که میزبان زائران امام رضا باشیم برای ما افتخار بزرگی است.

هم چنین بیدخوری سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی و رئیس کمیته اسکان ستاد خدمات سفر استان  با اشاره به تعاریف حوزه گردشگری اظهار کرد: گردشگر به فردی اطلاق می شود که حداقل یک شب اقامت داشته باشد و افرادی که به مقصدی سفر می کنند و همان روز به مبدا برمی گردند بازدید کنند محسوب می شوند.
وی با بیان این که ترکیه چین و تایلند جزو ۱۰ کشوربا بیشترین گردشگر هستند، اظهار کرد: برخی ها از افزایش تعداد هتل ها گلایه دارند البته این افراد فقط شرایط فعلی را مد نظر قرار می دهند در حالی براساس چشم انداز گردشگران ما تا ۵ برابر افزایش خواهد یافت.
هم چنین در این سمینار سیدجعفر زراعتی جانشین دبیرستاد خدمات سفر خراسان رضوی آموزش هایی در زمینه ستاد خدمات سفر ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.