انتخابات

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: اشتغال ایجاد شده به ازای تامین هر لیتر آب بر ثانیه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۸۳ نفر است.

اشتغال ۸۳ نفر در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به ازای هر یک لیتر آب
به گزارش قدس آنلاین، مسعود مهدی‌زاده مقدم اظهار کرد: تکمیل و توسعه متوازن زیرساخت‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تسهیل و تمهید حمایتی از صنایع کوچک از وظایف اصلی و اولویت‌های مهم ما بوده تا با فراهم کردن آن‌ها، امنیت حضور سرمایه‌گذاران برای احداث و راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین حضور سرمایه‌گذاران صنعتی در راستای تولید ملی و اشتغال مولد مهیا شود.  
وی افزود: در سال جاری تاکنون ۷۰ طرح صنعتی با اقدامات حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به بهره‌برداری رسیده که درمجموع بالغ بر ۲۶۰۰ واحد صنعتی بهره‌بردار در استان وجود دارد. بخش خصوصی حضور مطلوبی در روند سرمایه‌گذاری‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داشته و این حضور منجر به تولید و اشتغال‌زایی شده است.  
مهدی‌زاده مقدم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و در خصوص عمل به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، تصریح کرد: حمایت از تولید، از رویکردهای اصلی ما در مسیر تحقق اهداف اقتصادی به خصوص اقتصاد مقاومتی بوده، به همین دلیل واحدهای صنعتی و تولیدی با حمایت‌هایی در بخش‌های زیرساختی ازجمله تأمین آب، برق، گاز و مخابرات به بهره‌برداری می‌رسند و امسال بیشتر پروژه‌های عمرانی در مناطق کمتر توسعه‌یافته اجرا شد تا به اشتغال مولد در این مناطق کمک شود.  
رئیس هیأت مدیره و  شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، بیان کرد: اراضی تحت اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی ۸ هزار و ۶۰۰ هکتار بوده و عملیات اجرایی در ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام شده که از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق گرفته است. سهم این شرکت از کل آب صنعتی استان ۰.۱۴ درصد است اما این شرکت به ازای برخورداری هر یک لیتر در ثانیه برای ۸۳ نفر اشتغال ایجاد کرده، در حالی که متوسط کشوری در این زمینه ۵۵ نفر است.  
وی با بیان اینکه ظرفیت تامین گاز در شهرک‌های صنعتی ۵۰۰ هزار مترمکعب در ساعت است، عنوان کرد: هم اکنون ۳۴ شهرک صنعتی از گاز و ۲۲ شهرک مجهز به فیبرنوری هستند. این شرکت به ازای واگذاری هر هکتار زمین به واحد صنعتی برای ۵۴ نفر شغل ایجاد کرده، در حالی که متوسط کشوری در این زمینه ۴۲ نفر بوده و این شرکت به ازای دریافت هر یک مگاوات برق برای ۱۱۶ نفر شغل ایجاد نموده، در حالی که متوسط کشوری در این زمینه ۹۵ نفر است.
مهدی‌زاده مقدم گفت: تسهیل امور صنایع کوچک، اعمال سیاست‌های حمایتی نظیر شکل‌گیری کسب و کارهای کوچک و متوسط و توسعه مدل‌های خوشه‌ای، از دیگر اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.