به گزارش قدس آنلاین، سید خلیل منبتی با تشریح اقدامات رفاهی و تسهیلاتی این معاونت طی ۳ ماه اخیر گفت: بارگاه منور رضوی سالانه میزبان قدوم میلیونها زائر و دلداده حضرت رضا(ع) است، از این رو بزرگترین افتخار ما خدمت به این عاشقان اهل بیت(ع) بوده و با تمام توان تلاش داریم در راستای تسهیل زیارت آنان خدمترسانی کنیم.
وی بیان کرد: از این رو با استقرار اصل زائرمحوری در صدر راهبردهای این آستان مقدس، از ابتدای سال جاری توسعه و بهبود خدمترسانی در حوزههای مختلف رفاهی و تسهیلاتی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.
منبتی افزود: در این راستا خدام بارگاه منوری رضوی با شناسایی افراد سالمند و معلول شهر مشهد و روستاهای اطراف، زمینه تشرف بیش از ۲ هزار و ۷۷۰ زائر را در قالب طرح «یا معینالضعفاء(ع)» به حرم مطهر فراهم کردهاند و بیش از ۹۰۰ نفر در قالب طرح مذکور در ساختمان موقوفه آصف اسکان داده شدهاند.
وی با بیان اینکه اداره امداد زائران آستان قدس ارائه خدمات متنوعی از جمله تهیه لباس و کفش برای زائران نیازمند را برعهده دارد، تصریح کرد: در این حوزه بیش از یک هزار و ۴۰۰ زائر محروم و در راهمانده که توانایی بازگشت به موطن خود را نداشتند، شناسایی و زمینه بازگشت آنها با اتوبوس و قطار فراهم شد.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: همچنین طی این مدت یک هزار و ۷۷۰ مورد کمک هزینه سفر و سوخت به زائران واجد شرایط و بیش از ۳۰۰ مورد البسه به نیازمندان اهدا شده است.
منبع: آستان نیوز
انتهای خبر/
نظر شما