در پی توقف ثبت سفارش خودروهای وارداتی (نو) طی چند هفته اخیر، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حتما از مشاور خود سوال خواهد کرد که چرا جلوی ثبت سفارش واردات خودروهای سواری و قطعات یدکی را گرفته، تاکید کرد که این مشکل مقطعی است و قطعا حل خواهد شد.

وزیر صمت اعلام کرد؛ مشکل توقف ثبت سفارش خودروها مقطعی است / منع قانونی نداریم

عباس علی‌آبادی در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو، در رابطه با موضوع توقف ثبت سفارش خودروها طی چند هفته‌ اخیر و زمان رفع آن که مجدد شرکت‌ها بتوانند ثبت سفارش خود را انجام دهند، تصریح کرد: ثبت سفارش هیچگونه مشکلی ندارد؛ این مشکلات مقطعی است که گاهاً گیرهایی ایجاد می‌شود و سپس هم رفع می‌شود. متاسفانه سیستم ثبت سفارش در حال حاضر دچار مشکلاتی شده که رفع خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن تاکید بر اینکه منع قانونی برای ثبت سفارش وجود ندارد، تصریح کرد: باید بررسی کنیم که اکنون مشکل از کجاست؛ اما یقیناً می‌دانم که مانع قانونی برای ثبت سفارش واردات خودرو وجود ندارد؛ همانطور که تاکنون حدود ۱۷-۱۸ میلیارد دلار ثبت سفارش شده است.  

آقای وزیر، یعنی نمی‌دانید مشاورتان چه می‌کند؟

وی در واکنش به طرح این سوال که ۲۰ خرداد ماه، مشاور عالی وزیر صمت، ثبت سفارش خودروهای وارداتی سواری و قطعات یدکی را متوقف کرده است، گفت: اجازه بدهید با ایشان صحبت کنم و سوال کنم مشکل کجاست که این اقدام را کرده است؟

علی‌آبادی در پاسخ بر اینکه مشکل حل می‌شود، تاکید کرد: بله؛ قطعا حل خواهد شد.

گفتنی است، مهدی ضیغمی- رئیس سازمان توسعه تجارت- نیز توقف ثبت سفارش‌ها را آسیب‌زا خوانده و اعلام کرد: طبق توافقاتی که با بانک مرکزی صورت گرفته، می‌توان از محل سایر ارزها، واردات را انجام داد. این توقف فعلی، با هر منطقی که اتفاق افتاده باشد، در حقیقت آسیب‌زا خواهد بود. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.