به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، عصمت بدخشان اظهار داشت: بر اساس نتایج سنجش پایه اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تعداد ۱۲۸۳ دانش آموز پایه اول به عنوان دانش آموز دیرآموز در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: شمار دانش آموزان دیرآموز روند رو به رشدی به خود گرفته است به طوری که سال گذشته شمار آمار این افراد در پایه اول هزار و ۶۰ نفر ثبت شده بود اما امسال این رقم به هزار و ۲۸۳ نفر رسیده است.
بدخشان در ادامه افزود: دانش آموزان دیرآموز- مرزی دانش آموزانی هستند که با بهره هوشی ۸۴-۷۰ برچسب کم توان ذهنی دریافت نمی کنند و قادر هستند در کنار سایر دانش آموزان عادی تحصیل کنند.
وی گفت: این دانش آموزان در درک مفاهیم، یادگیری مطالب مشکل دارند و کندتر از متوسط کلاس هستند. در تشخیص روابط پیچیده ضعیف اند، از درک مفاهیم انتزاعی عاجزند، برای یادگیری مطالب درسی به تحریرهای بیستری نیاز دارند.
بدخشان اظهار داشت: دانش آموزان دیرآموز نیاز به آموزش های خاص، محتوای ویژه و بعضا تجهیزات و امکانات مخصوص به خود دارند و معلمان آنان نیز باید آموزش های تخصصی را فراگرفته و از مشوق های انگیزشی بهره مند شوند.
نظر شما