خراسان شمالی- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن هشدار به بروز هر گونه جرم و تخلف در حوزه انتخابات از پیشگیری از وقوع جرم و برخورد قانونی از طریق تشکیل پرونده قضایی برای متهمین این حوزه و با مصادیق جرائم انتخاباتی در خراسان شمالی خبر داد.

برخورد قانونی با مصادیق جرائم انتخاباتی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت الإسلام والمسلمین جعفری، ضمن هشدار جدی به کسانی که از امکانات دولتی و منابع عمومی، علیه یا به نفع نامزدهای انتخاباتی، استفاده می کنند، این اقدامات را دارای عناوین مجرمانه توصیف و خاطرنشان کرد: سیاست دستگاه قضایی در گام نخست پیشگیری از وقوع جرم است و چنانچه موثر واقع نشد و یا  در صورت وقوع جرائم  انتخاباتی حسب مورد و به مقتضای وضعیت و متناسب با شرایط و لوازم قانونی، با قاطعیت  با خاطیان برخورد خواهد کرد.

وی در تشریح اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه دستگاه قضایی به احضار سه نفر از کسانی که در حوزه انتخابات مرتکب تخلفاتی شده بودند اشاره و از ارائه تذکرات قانونی و هشدار های لازم به آنان خبر داد.

وی با اشاره به رسالت دستگاه قضایی در حوزه رسیدگی به جرائم انتخاباتی و تشکیل پرونده قضایی در موارد مقتضی گفت: در مواردی گزارش شده که برخی مسؤولین و مدیران اجرایی و همچنین کارکنان دستگاه های اجرایی از اموال عمومی و امکانات  و ظرفیت های اداری برای دخالت در امر انتخابات استفاده می کنند که مراتب صحت و سقم این موضوعات در دست بررسی قرار دارد.

جعفری در تبیین نوع و ماهیت اقدامات دستگاه قضایی در حوزه جرائم و تخلفات انتخاباتی افزود: در جایی که لازم باشد، تذکرات پیشگیرانه و بازدارنده ارائه می شود و در جایی هم که جرمی واقع شده باشد و شرایط قانونی ایجاب نماید پرونده قضایی  تشکیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.