خبر فوری

سیزدهمین مجموعه‌دار اشیاء تاریخی در خراسان رضوی پروانه فعالیت دریافت کرد.

صدور سیزدهمین مجوز مجموعه‌داری اشیاء تاریخی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: مجموعه آثار تاریخی فرهنگی مردم‌شناسی متعلق به "سید حسن موسوی" با شماره ۹۹۲۵۰۰/۱۰۴۶۵ از اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پروانه رسمی بهره‌برداری دریافت کرد.
او افزود: این مجوز فقط در محدوده اشیاء تاریخی مجاز و دارای یک سال اعتبار و قابل تمدید است. طبق این مجوز این مجموعه‌دار اجازه دارد نمایشگاه اختصاصی برگزار و با حضور در دیگر نمایشگاه‌ها فعالیت کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه هیات وزیران، مبنی بر حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور و با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون در استان ۱۳ مجموعه، متعلق به ۱۱ نفر از این اداره کل، پروانه رسمی فعالیت و بهره‌برداری دریافت کرده اند.
مکرمی فر بیان کرد: همه مالکان و دارندگان مجموعه آثار تاریخی - فرهنگی می‌توانند برای دریافت مجوز رسمی به اداره کل میراث فرهنگی مراجعه کنند، چون مقدمه ایجاد موزه خصوصی، دریافت این پروانه است.
او تصریح کرد: همه مجموعه‌داران با عنایت به مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۸۴ تحت عنوان آیین نامه "مدیریت ساماندهی و نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی و تاریخی مجاز می‌توانند با طی مراحل قانونی به صورت رسمی و بدون دغدغه، فعالیت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.