مدیرعامل آبادگران در حالی که هر گونه کوه‌تراشی در این مجموعه را منکر شد پروانه‌ها و کاربری‌های آبادگران را نیز کاملاً اقامتی عنوان کرد. سعید ریخته‌گر مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار قدس اظهار کرد: هیچ‌ گونه کوه‌تراشی در آبادگران صورت نگرفته است.

راه لوله باز می کنیم، نه کوه تراشی!

مؤمنیان/

 مدیرعامل آبادگران در حالی که هر گونه کوه‌تراشی در این مجموعه را منکر شد پروانه‌ها و کاربری‌های آبادگران را نیز کاملاً اقامتی عنوان کرد. سعید ریخته‌گر مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار قدس اظهار کرد: هیچ‌ گونه کوه‌تراشی در آبادگران صورت نگرفته است. اینجا بر اساس پروانه‌ای که پیش‌تر صادر شده در حال تکمیل بحث تأسیسات هستند و قرار بوده از داخل زمین یک مسیری شکافته شود که از داخل آن کابل رد کنند و بحث کوه‌تراشی صورت نگرفته است.

مدیرعامل مجموعه آبادگران در خصوص فعالیت دستگاه پیکور در آن مجموعه گفت: دستگاه پیکور برای باز کردن راه لوله‌های تأسیسات آنجا کار کرده نه کوه‌تراشی!

وی در پاسخ به این پرسش که پروانه ساختمانی که تکمیل تأسیساتش در حال انجام است اقامتی بوده یا مسکونی؟ گفت: پروانه‌های آنجا همه اقامتی هستند و هیچ گونه واحدی مسکونی ساخته نشده است. ریخته‌گر اذعان کرد: در حال حاضر کارشان با دستگاه پیکور در یک مرحله تمام و دستگاه از آنجا منتقل شده ولی دوباره برای ادامه کار می‌آورند.

این در حالی است که ۲۳ شهریور سال جاری معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد، ضمن اشاره به اینکه ندادن پایان‌کار به مجموعه آبادگران، اهرم فشاری برای احقاق حقوق شهرداری است، به تغییر کاربری واحدهای مجموعه آبادگران به صراحت اشاره کرده بود.

او گفته بود: پس از سکونت افراد در این گونه پروژه‌ها شرایط خاص است و ما نمی‌توانیم به سادگی آن‌ها را آن هم در شرایط اقتصادی کنونی و شیوع کرونا بیرون کنیم. او گفته بود: اکنون خانواده‌ها ساکن شدند و از گذشته‌های دور هم برای آن‌ها حق ریشه به وجود آمده و حداقل ۱۰ تا ۱۲ سال ساکن هستند اینکه ما بگوییم به دلیل نداشتن پایان‌کار بروید بیرون، عملی نیست! از اظهارات معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد هم که بگذریم، کافی است جست‌وجویی ساده در سایت‌های خرید و فروش مسکن داشته باشیم تا به کاربری مسکونی این واحدها که با استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی و با هدف توسعه گردشگری ساخته شده، پی ببریم؛ تخلفی که مصداق عینی تضییع حقوق بیت‌المال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.