سخنگوی شرکت توزیع برق شهرستان مشهد گفت: خوشبختانه ما در مشهد هیچ مشکلی بابت تامین برق شهروندان نداریم ولی این طرح در سطح کلان و ملی مطرح و اجرا می شود و وزارت نیرو از کل کشور جهت این مدیرت مصرف درخواست کرده است و برای اینکه در هیچ کجای ایران مشکلی جهت کمبود انرژی برق ایجاد نشود شرکت های توزیع موظف هستند که وارد این طرح شوند و تعدیل بار کنند

مشکلی بابت تامین برق شهروندان مشهدی نداریم

علیرضا کاشی، در گفتگو با قدس آنلاین ضمن یادآوری وضعیت استفاده از دوانرژی برق و گاز در پی وجود سرما و کمبود انرژی گفت: جهت صرفه جویی سوخت نیروگاه ها و همچنین مصرف گاز صنایع طرحی توسط وزارت نیرو اجرا و به تمام ادارت برق ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: از آن جایی که اکثر نیروگاه های برق با گاز فعالیت می کند و از طرفی هم با وجود سرمای زیاد هوا مصرف گاز مشترکین هم افزایش پیدا کرده است مصرف گاز در نیروگاه ها و تامین سوخت مشکلاتی را ایجاد کرده است   به همین دلیل وزارت نیرو از شرکت های توزیع برق درخواست کرده است که بحث مدیریت مصرف را هم در گاز و هم در برق اعمال کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که در جهت صرفه جویی و مدیریت مصرف چه اقداماتی انجام داده اید گفت: اولین کاری که در سطح شهر مشهد انجام شده است این بوده که لامپ های روشنایی معابر سطح شهر را به صورت یک درمیان روشن می کنیم. با این روش توانسته ایم  ۵ هزار لامپ را از مدار روشنایی معابر خاموش و خارج کرده و با این مدیریت مصرفی که انجام شده است توانسته ایم ۱۷ مگابایت صرفه جویی برق داشته باشیم که این صرفه جویی حدود ۱۱ ساعت یعنی از ساعت ۵ عصر امروز تا ۵ صبح فردا شروع می شود. ما در مشهد مجموع ۲۷۰ هزار لامپ داریم که از این تعداد ۲۵ درصد فقط در بلوارها، خیابان ها و بزرگ راه های اصلی نصب شده است.

وی افزود: خط قرمز ما در مصرف  برق شهروندان مصرف برق خانگی است و تمام سعی بر این است که با مدیریت درست هیچ مشکلی برای مصرف خانگی شهروندان ایجاد نشود. همانطور که می دانید ما در مشهد ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک داریم که ۸۰ درصد از این تعداد مربوط به بخش خانگی است.

کاشی اضافه کرد: خوشبختانه در اجرای این طرح دستگاه های مختلفی از جمله  مراکز استانداری، شهرداری، ستاد بحران، قوه قضائیه و...در کنار ما هستند که اگر قرار باشد تعدیل بار یا مدیریت مصرفی در سطح شهر اتفاق بیفتد همکاری های لازم جهت جلوگیری هر گونه مشکلی برای شهروندان با ما داشته باشند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در مشهد با مشکل کمبود انرژی برق مواجه هستیم گفت: خوشبختانه ما در مشهد هیچ مشکلی بابت تامین برق شهروندان نداریم ولی این طرح در سطح کلان و ملی مطرح و اجرا می شود و وزارت نیرو از کل کشور جهت این مدیرت مصرف درخواست کرده است و برای اینکه در هیچ کجای ایران مشکلی جهت کمبود انرژی برق ایجاد نشود شرکت های توزیع موظف هستند که وارد این طرح شوند و تعدیل بار کنند.

سخنگوی شرکت توزیع برق شهرستان مشهد ادامه داد: در حال حاضر جهت اجرای این طرح به بخش برق خانگی وارد نشده ایم و این طرح صرفا در بخش صنایع و شهرک های صنعتی اجرا می شود که این هم با تفاهم نامه هماهنگی شده است. من امیدوارم که با همکاری و مدیریت درست انرژی خانگی مجبور به اعمال این طرح در بخش خانگی نباشیم ولی من از همین جا از مردم می خواهم که هم در بخش برق و هم در مصرف گاز صرفه جویی کنند حتی اگر به اندازه خاموش کردن یک لامپ باشد. همین یک لامپ می تواند باجمع شدن در کنار دیگر لامپ ها، رقم قابل توجهی در مشهد و در مدیریت انرژی صورت دهد و بتواند به سوخت نیروگاه ها و تولید برق کمک کند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.