تحولات منطقه

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه بعد سوم رسالت پیامبر اکرم (ص) تشکیل امت اسلامی و مدیریت آن بود، گفت: خاتمیت پیغمبر اکرم (ص) و ابدیت رسالت ایشان اعتقاد یکسان همه مسلمانان است.

 خاتمیت پیغمبر اکرم (ص) و ابدیت رسالت ایشان اعتقاد یکسان همه مسلمانان است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در نشست تربیتی با موضوع «سیره تربیتی حضرت زهرا(س)» که در سالن اجتماعات مدارس فقه و حکمت برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: رسالت پیغمبر اکرم (ص) سه بعد داشت، بعد اول نازل شدن قرآن کریم بود، بعد دوم این بود که خداوند متعال رسول اکرم را در کنار قرآن به صورت یک تابلوی شفاف قرار داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه بعد سوم رسالت پیامبر اکرم (ص) تشکیل امت اسلامی و مدیریت آن بود، تصریح کرد: خاتمیت پیغمبر اکرم (ص) و ابدیت رسالت ایشان اعتقاد یکسان همه مسلمانان است، رسالت پیامبر(ص) باید تا روز ابدی بشر ادامه یابد نیز از جمله اعتقادات مشترک تمام فرق در امت اسلامی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اقتضای ابدیت رسالت پیغمبر(ص) ابدی شدن بعد اول و دوم رسالت ایشان است، یعنی رسالت الگو و اسوه بودن پیامبر(ص) باید در کنار قرآن کریم در جهان وجود داشته باشد تا ابدی شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امام زمان (عج) بعد دوم رسالت پیامبر(ص) که ابدی بودن الگو و اسوه بودن ایشان است را ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد: رهبری سیاسی و دکترین اجتماعی امت اسلامی در تداوم وحی و نبوت باید توسط پیامبر(ص) باشد تا رسالت ایشان ابدی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه انحراف در جریان رهبری یکی از مشکلات رسالت پیامبر (ص) محسوب می‌شود، اضافه کرد: پیامبر (ص) فرمودند، اگر بعد سوم رسالت من گسست پیدا کند، اسلام دچار گسست می‌شود، بنابراین اولین فردی که مقابل این گسست ایستاد، امیرالمومنین(ع) بودند.

وی گفت: با توجه به اینکه ممکن بود واکنش حضرت علی (ع) سبب ایجاد جنگ و از بین رفتن اسلام شود، پیامبر (ص) به  امام علی(ع) فرمودند، تنها کسی که می‌تواند عاملی برای مقابله با گستت اسلام باشد، دخترم فاطمه(س) است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه حضرت علی (ع) برای حفظ دین اسلام آرام و صبور بودن خود را ادامه داد، اضافه کرد: وجود مقدس صدیقه اطهر (س) ضروری بود، زیرا باید جریانی ایجاد می‌شد تا همه امت اسلامی بدانند که رهبری پیامبر(ص) در مسیر نبوت و وحی در حال اجرا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه مظلومیت و شهادت حضرت فاطمه(س) مصیبتی برای حضرت علی (ع) بود، افزود: خفای قبر بزرگ‌ترین جریان اعلام کننده مظلومیت حضرت زهرا(س) و نشان‌دهنده این است که ایشان انحراف در رهبری را رها نکردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.